شیلنگ پی وی سی(PVC) مرغوب چه خصوصیاتی دارد؟

شیلنگ داراکار محصولات شیلنگ مرغوبیت افتخارات شرکت صادرات خارجی

در صنعت پتروشیمی، ماده پی وی سی (pvc) به خاطر خصوصیات منحصر به فرد خود کاربرد فراوانی یافته است. یکی از کاربردها موثر این ماده استفاده در ساخت شیلنگ ها و لوله های انتقال آب و سیالات دیگر می باشد. شیلنگ پی وی سی (pvc) دارای خصوصیات برجسته ای است که اگر از مواد اولیه مرغوب و فرمولاسیون درست استفاده شده باشد کیفیت و دوام آنها از هر شیلنگ دیگری برتر خواهد بود.

شیلنگ های  پی وی سی دارای خصوصیات برجسته و فراوانی هستند که در زیر به بعضی از آنها اشاره می شود:

الف- نرمی و انعطاف بالا: یکی از خصوصیات شیلنگ  پی و سی(PVC) داشتن انعطاف و قابلیت تغییر شکل آن است که می تواند نسبت به عوامل آزار دهنده بسیاری مثل فشار اجسام سنگین مقاومت کرده و از پاره شدن خود محافظت نماید.

ب- مقاومت در برابر اشعه ها و پرتوهای مضر: ساختار شیمایی شیلنگ  پی وی سی(PVC) به گونه ای طراحی شده است که در مقابل اشعه های خورشید مثل تابش گرمایی و UV و… استقامت کند و زنجیره شیمایی آن در برابر آنها از هم گسسته نشود.

ج- امکان رنگ بندی زیبا و مناسب : یکی دیگر از خصوصیات برجسته ماده پی وی سی مخصوصا در تولید شیلنگ این است امکان ایجاد رنگ های مختلف را به محصول می دهد تا در ضمن ایجاد یک فضای روانی مناسب برای کاربر، امکان انتخاب سلیقه ای را فراهم کند تا مصرف کننده طبق اختیار و سلیقه، محصول مورد علاقه خود را انتخاب نماید.

د-پایداری شیمیایی: شیلنگ های ساخته شده از پی وی سی دارای ثبات و پایداری شیمیایی بسیار بالایی هستند. به معنی که در طول زمان حالت خود را از دست نمی دهند. عدم پایداری شیمیایی باعث تغییر صورت ظاهری، رنگ و ترکیب محصول شده که این موضوع ضمن اثر گذاشتن بر مزه و بوی آب، شمایل آنرا نیز به محصولی نازیبا و ناجور تبدیل می کند.

ه- فراوانی ماده اولیه: ماده اولیه شیلنگ پی وی سی مانند سایر محصولات ساخته شده از این ماده ، چون از مواد پتروشیمی بدست می آید، به وفور قابل تامین و تکثیر است و این موضوع سبب کاهش قیمت آن نسبت به مواد دیگر می گردد.

د- شفاف و غیر شفاف بودن محصول طبق کاربرد: ماده پی وی سی این امکان را به محصول شیلنگ می دهد که به صورت شفاف یا غیر شفاف طبق کاربردها و اهداف مختلف ساخته شود. این مسئله خود از جمله  مزیتهایی هست که شیلنگ را به ماده پرکاربردتری مبدل می سازد.

ه- مقاومت در برابر خوردگی : شیلنگ های پی وی سی در مقابل بعضی از مواد خورنده مثل اسید ها، بازها ، مواد شیمیایی، نفت و … تا حد زیادی مقاومت می کند و باعث می شود که طیف کاربردهایی که برای محصول شیلنگ وجود دارد افزایش یابد.

و- از دیگر خصوصیات برجسته شیلنگها پی وی سی مرغوب ، می توان به استحکام کششی بالا، مقاومت بالا در برابر فشارهای ناشی از سیال، استحکام دمایی ، مقامت در برابر شکسته شدن و ترک برداشتن و… اشاره کرد.

گروه: آبیاری
یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب