چرا شیر آلات ساختمانی از جنس استیل ساخته می شوند؟

شیر آلات شیر استیل شیر سنک روشویی دستسشویی مجرای درونی لایه بیرونی

 شیر آلات آب از جمله اتصالات مهمی هستند که در نهایت سیستم لوله کشی و انتقال آب به آنها ختم می شود. این اتصالات بسته به کارکردی که دارند، شکل و اندازه و جنس خاصی را به خود اختصاص می دهند. اما شیرآلات سینک و روشویی و… در اغلب موارد از جنس استیل ساخته می شوند. استیل موجود در بدنه شیرآلات از لحاض ساختار شیمایی همان فولاد است با این تفاوت که میزان درصد کربن و ترکیبات دیگر آن با فولاد سازه تفاوت دارد.

مزیت های  استیل برای ساخت شیرآلات :

براق و صیقلی بودن: از مزیت های استیل این است که این ماده می تواند سطح بسیار براق و صیقلی برای شیرآلات به بار بیاورد. این موضوع هم باعث ایجاد یک فضای روانی مناسبی برای مصرف کننده شده و هم زیبایی خاصی به شیر آب می دهد . سطح صیقلی شیر، امکان شستشوی آنرا به خوبی فراهم کرده و لک های ایجاد شده بر روی آن به راحتی برطرف می شوند و تبدیل به جرم نمی گردند.

مقاومت بالا: استیل از خانواده آهن و فولاد است به همین خاطر مقاومت بالایی در مقابل ضربه و فشار از خود نشان می دهد.

انعطاف : استیل با گریدی که برای ساخت شیرآلات استفاده می شود با وجود مقاومت کافی، دارای انعطاف خوبی است. این خصوصیت مخصوصا هنگام شکل دادن به شیرآلات در طرح های جدید و سفارشی بسیار حایز اهمیت است. امروزه شاهد طرح های بسیار زیاد و متنوعی از شیرآلات آب هستیم که همگی مدیون انعطاف پذیری استیل هستند.

مقاومت در مقابل زنگ زدن: روی سطح شیرآلات استیل یک لایه نازک وجود دارد که بدنه آن را از هوای محیط جدا می سازد. این لایه دیده نمی شود اما نقش بسیار مهمی در جلوگیری از زنگ زدن محصول ایجاد می کند. زنگ زدن اتصالات لوله کشی، علاوه بر از بین بردن بدنه آنها ، سبب تغییر مزه آب شده و کیفیت آنرا پایین می آورد.

استفاده طولانی مدت: ماده پلی پروپیلن ماده مناسبی برای اتصالات رزوه دار نیستند به همین خاطر بخش رزوه دار آنها از جنس فلز ساخته می شود. رزوه های غیر فلزی با یک مشکل اساسی به نام هرز شدن مواجه هستند و در طول زمان ساییده شده و از بین می روند. ماده استیل به خاطر مقاومت بالایی که در مقابل فرسایش دارد، انتخاب مناسبی برای اتصالات رزوه دار از جمله شیرآلات به حساب می آید.

انبساط طولی: یکی از خصوصیات برجسته فلزات ، مقاومت آنها در مقابل کش آمدن و انبساط طولی است. شیر آلات استیل، از این مقوله مستثنی نبوده و این اتصالات در مقابل فشار و دمای آب مقاومت کرده و طول و شکل آنها تغییر نمی کند.

تحمل انقباض و انبساط: یکی از مسائل اساسی هنگام ساخت شیرآلات آب مسئله تغییر شکل آنها بر اثر نوسانات دمایی است. همه مواد طبیعی هنگام تغییر دما دچار انقباض و انبساط می شوند. ماده استیل به خاطر اینکه مقاومت خوبی در مقابل تغییر دما دارد، ماده مناسبی برای ساخت شیر آلات آب به حساب می آید . این ماده می تواند دماهای پایین و بالایی را که به خاطر تغییر دمای محیط، به آب وارد می شود را تحمل کرده و از ترکت برداشتن بدنه خود جلوگیری نماید.

یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب