سبزیجات مناسب برای کشت پاییزی و زمستانه- بخش دوم

سبزیجات مناسب برای کشت پاییز و زمستان

در مقاله سبزیجات مناسب برای کشت پاییزی و زمستانه – بخش اول گیاهانی همچون کلم بروکلی – هویج – کلم پیچ – چغندر – کلارد – کلم قمری – تره فرنگی را معرفی نمودیم. حال در ادامه به معرفی گونه های دیگر می پردازیم

سبزیجات فصل سرما از جمله خوراکی های مغذی و مفیدی هستند که قابلیت کشت آنها در پاییز و زمستان نوعی مزیت محسوب می شود. چون بسیاری از گیاهان به خاطر حساسیتی که نسبت به تغییر فصل و دما دارند تاب تحمل سرما را نداشته و وقتی در معرض سرمازدگی قرار می گیرند از بین رفته یا به شدت آسیب می بینند. اما سبزیجات پاییزی و زمستانی نسبت به سرما مقاوم بوده و به خوبی رشد می کنند.

کاهو

کاهو گیاهی است که نسبت سرما سازگار است و در طور روز فقط به ۵ ساعت نور نیاز دارد . به همین خاطر می توان در طول زمستان یک مزرعه کاهو را پرورش داد. این گیاه به خاطر فیبری که دارد برای سلامتی انسان مفید بوده و به تدریج نیاز آبی بدن را در طول روز تامین می کند.

سبزی خردل

شاید خردل ذهن شما را به یاد سس زرد و روشنی بیاندازد که هنگام تناول ساندیچ به آن می زنید. خردل یکی از سبزیجات فصل سرما است که خواص مفیدی دارد. سس خردل سس مطلوبی است که می توان با آن مواد غذایی را لذت بخش نمود. این گیاه در طول پاییز و زمستان قابل کشت بوده و به خوبی رشد می نماید.

پیاز

پیاز سفید و قرمز از جمله سبزیجات سرما دوست است که در غذاهای ایرانی زیاد از آن استفاده می شود. این گیاه به جوهر غذا معروف است. پیاز نسبت به سرما واکنش خوبی از خود نشان داده و در فصول سرد به خوبی عمل می آید.

نخود فرنگی

نخود فرنگی از جمله گیاهانی است که می توان در فصول سرد آنها را کاشته و در زمان مناسب نیز آنها را برداشت نمود. سوپ نخود فرنگی در روزهای سرد بسیار خوشمزه خواهد بود. محصول این گیاه در غذاهای زیادی به کار می رود و مزه مطلوبی به آنها می بخشد.

تربچه

تربچه از جمله سبزیجاتی است که می توان در همه فصول سال از جمله روزهای سرد کاشت و در زمان اندکی برداشت کرد. تربچه از سبزیجات پرطرفدار در بین ایرانیان است و به صورت خام در میان سبزی خوردن یا به صورت سوپ و سالاد مصرف می شود.

اسفناج

اسنفاج یک گیاه سرما دوست است که در میان سبزیجات بسیار با ارزش و مغذی است. این گیاه دارای مقادیر فراوانی آهن و ویتامین A و C است. طمع دادن به غذا نیز یکی از خصوصیات اسفناج می باشد.

کلمات کلیدی: گیاهان پاییزی و زمستانی ، گیاهان سرما دوست، گیاهان فصل سرما، کشت سبزیجات، کشت سبزیجات پاییزی، اسفناج، سبزی خردل، نخود فرنگی ، تربچه.

یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب