با شیر تایمر بهکو ذهن خود را از دغدغه آبیاری گلدانها راحت کنید

شیر تایمر آبیاری شیر تایمر مخصوص آبیاری در هنگام سفر

 شیر تایمر بهکو یک وسیله آبیاری گل و گیاه و درختچه های زینتی است که با داشتن زمان بندی مناسب می تواند ذهن شما را از نگرانی و دلواپسی ناشی از آبیاری گلدانها و درختچه ها خلاصی بخشد. این وسیله بسیار ساده و در عین حال کار آمد است و با دقت کافی کار آبیاری گلها را انجام می دهد. در این وسیله دو پیچ تنظیم وجود دارد که با آنها می توانید مدت زمان آبیاری و همچنین دوره آبیاری را با دقت مشخص کنید.

شیر تایمر چگونه کار می کند؟

شیر تایمر یک وسیله مکانیکی-الکتریکی است که وظیفه آن انتقال آب برای مدت و دوره ای مشخص شده است. در این وسیله دو پیچ تنظیم وجود دارد که پیچ Run Timer مربوط به مدت آبیاری (یعنی چه مدت آب جریان داشته باشد مثلا ۵ دقیقه) و پیچ frequency مربوط به دوره آبیاری است ( یعنی هر چند وقت یکبار آبیاری انجام شود مثلا هر دو روز یکبار) . با توجه به میزان نیاز آبی گیاهان خود ، پیچ ها را تنظیم کرده تا آبیاری به دقت انجام شود.

انواع شیر تایمر بهکو

شیرتایمرهای بهکو دو مدل تک کانال و دو کاناله دارد. شیر تایمر تک کاناله مربوط به یک نوع آبیاری است و از دو کاناله می توان برای دو نوع آبیاری برای گیاهانی که نیازهای آبی متفاوتی دارند استفاده کرد.

 نکات مراقبی

شیر تایمر را از تابش مستقیم آفتاب محافظت کنید. امکان دارد قطعات پلاستیکی این وسیله در معرض نور خورشید داغ شده و تغییر شکل دهند. قطعات الکتریکی در این وسیله عایق بندی نشده اند به همین خاطر نباید آب به باتری و موتور الکتریکی دستگاه برسد. فقط مواظب باشید که شیر تایمر توسط آبپاشی خیس نشود. اگر از آبی استفاده می کنید که املاح زیادی دارد حتما از فیلتر استفاده نمایید. چون املاح و گچ موجود در آب ، به چرخدنده ها می چسبد و آنها هنگام چرخش به یکدیگر گیر کرده یا می شکنند.

 مزایای شیر تایمر

–         آبیاری توسط شیر تایمر بسیار دقیق انجام می شود در حالی که به صورت عادی این دقت بدست نمی آید.

–         توسط این شیر تایمر می توان آبیاری گلها را برای همیشه به این وسیله واگذار کرد و از دغدغه آبیاری یا خشک شدن آنها ذهن خود را آزاد کنید. البته توجه به این نکته ضروری می باشد که حداقل هفته ای یک بار فرایند کار آنرا چک کنید.

–         شیر تایمر بسیار کم مصرف است . این وسیله توسط باتری تغذیه می شود و باتری های نیم قلمی آن حداقل ۳ ماه انرژی دستگاه را تامین می کنند.

 کاربرد

از شیر تایمر های بهکو می توان برای آبیاری کنترل شده گلها و گیاهان آپارتمانی ، گلهای موجود در حیاط، و درختچه های زینتی استفاده نمود. البته از این وسیله برای مصارفی که غیر از آبیاری نیز می توان استفاده کرد منتها به شرط آنکه این مصارف به جریان تنظیم شونده ای با فشار کم احتیاج داشته باشد.

کلمات کلیدی : شیر تایمر ، آبیاری گل و گیاه، گل و گیاه آپارتمانی، آبیاری درختچه ها، شیر تایمر دو کاناله ، شیر تایمر تک کانال، شیر تایمر بهکو .

گروه: آبیاری
یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب