گیاه آپارتمانی «دراسنا» چگونه گیاهی است؟

گیاه آپارتمانی «دراسنا» چگونه گیاهی است؟

کدام یک از گیاهان آپارتمانی را می شناسید؟ آیا با گیاه دراسنا آشنایی دارید؟ خاک مناسب دراسنا چگونه است؟ انواع مختلف گیاه دراسنا کدامند؟ از روش تکثیر و خاک مناسب برای این گیاه آگاهی دارید؟

گیاه آپارتمانی موسوم به دراسنا از خانواده Liliaceae  و شامل ۴۰ گونه گیاه می باشد. مبدا این گیاه نواحی گرمسیری غرب آفریقا و جزایر اقیانوس هند بوده و به صورت درختچه های علفی می باشد.

مکان مناسب نگهداری دراسنا

مکان مناسب برای گیاه دراسنا در هوای آزاد در آفتاب و سایه و در آپارتمان در روشنایی کامل به دور از نور مستقیم خورشید است. در زمستان در خانه و پشت پنجره های رو به جنوب یا پنجره های شرقی و غربی و یا گلخانه گرم ، مکان مناسبی جهت نگهداری این گیاه می باشد. حرارت مناسب گیاه در شب بین ۱۳ تا ۱۹ و در روز حداکثر ۲۵ درجه سانتی گراد است.

خاک مناسب

مخلوطی از یک قسمت خاک باغچه به اضافه یک قسمت پیت به اضافه یک قسمت ماسه به اضافه مقداری خاک برگ، خاک مطلوبی برای دراسنا می باشد. گلدان دراسنا باید در اواخر زمستان و اوایل بهار تعویض شود و هر دو سال یکبار بهتر است نسبت به تعویض گلدان اقدام نمود. Ph مناسب خاک ۷ تا ۸ است. کودهای کامل هر ۲۰ روز یکبار در بهار و تابستان موجب رشد مناسب گیاه می شود و یا مخلوطی از یک دوم پیمانه خاک رس ، یک پیمانه پیت موس یا خاک برگ و یک پیمانه ماسه شسته برای آن مناسب است.

روش تکثیر دراسنا

تکثیر دراسنا بوسیله خوابانیدن هوایی در تیرماه ، بوسیله قلمه صورت می گیرد. هر قلمه حداقل باید دارای دو برگ باشد. در تمام فصول سال قلمه گیری مقدور است. خوابانیدن هوایی ساقه بخصوص در زمستان مناسب است. تکثیر از طریق کشب بذر نیز امکان پذیر است.

مراقبت ها

گیاه دراسنا حساس به نور مستقیم خورشید ، خشکی خاک ، خشکی هوا ، تغییر مکان ، غرقاب شدن خاک و پاشیدن زیاد آب بر روی برگ می باشد.

این گیاه نیاز به آبیاری منظم و تقویت گیاه بوسیله کودهای محلول کامل دارد . با قطع جوانه انتهایی در برخی از گونه ها، گیاه چند شاخه می شود. برای جوان سازی گیاه ، هرس آن در بهار یا تابستان مناسب است.

دراسنا گونه های مختلفی دارد که برخی از آنها عبارت اند از:

گادسفیانا: که دارای برگهای سبز روشن پوشیده از نوارهای سفید یا دراسنای حاشیه طلایی می باشد.

گلدیانا : پا کوتاه و با علائم زیبای نقره ای و صورتی است.

هوکریانا: حاشیه برگ ها معمولا سفید می باشد.

مارموراتا: دارای برگهای شمشیری به رنگ سبز روشن و علائم سفید یا دراسنای حاشیه قرمز است.

کلمات کلیدی: گیاهان آپارتمانی ، گیاه دراسنا، گونه های دراسنا، گلدیانا ، هوکریانا ، خاک مناسب دراسنا،  مکان مناسب دراسنا.

یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب