بهترین دستکش برای کشاورزی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

دستکش کشاورزی دستکش نیتریل دستکش کار دستکش سانکس دستکش لاتکس

قسمت عمده ای از خطرات شغل کشاورزی مربوط به دستها  است، که به همان اندازه نیازمند تمهیدات لازم جهت حفاظت از دست است.

مواردی همچون بریدگی، سوراخ شدن و خراشیدگی دست از جمله شایع ترین خطرات هنگام باغبانی و برداشت محصولات هستند. از طرفی لمس هر کدام از پوشش های گیاهی که در دسترس کارگران است، ممکن است باعث آسیب به پوست و بافت های دست شود؛ که این آسیب بستگی به مقدار پوشش گیاهی درگیر با انسان دارد(درختان، بوته ها و …)

اما یک خطر مهم که ممکن است دست افراد باغبان یا کشاورز را تهدید کند، استفاده از اره برقی است. امروزه با استفاده از دستکش های مخصوص، که از مواد ویژه ایی تهیه و ساخته شده اند؛ توانسته اند تا حد زیادی احتمال وقوع آسیب به دست انسان را هنگام کار با اره برقی کاهش دهند.

عامل دیگری که ممکن است برای یک کشاورز یا باغبان خطر ساز شود دما است. در واقع با توجه به عوامل و شرایط طبیعی یا غیر طبیعی ممکن است دما تا حد زیادی افزایش یا کاهش یابد که این امر در دراز مدت ممکن است اثرات نامطلوبی را روی پوست دست انسان بر جای بگذارد. امروزه با استفاده از جدید ترین مواد و فناوری، دستکش هایی وارد دنیای تجارت شده که با توجه به دارا بودن آستر، میتواند تا حد چشمگیری از این آسیب ها جلوگیری کند.

بهترین دستکش برای کشاورزی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

با توجه به مطالب فوق یک دستکش مطلوب برای کشاورزی یا باغبانی دستکشی است که دارای ویژگی های زیر باشد:

۱-طراحی و جنس آن به گونه ای باشد که دست کشاورز یا باغبان هنگام کار با گیاهان و درختان و انواع پوشش گیاهی دچار خراشیدگی، پارگی و یا جراحت نشود.

۲- هنگام کار با اره برقی تا حد امکان از لرزش دست جلوگیری کند و بتواند جلوی آسیب های شدید احتمالی را بگیرد.

۳- همچنین برای کار در دماهای مختلف دارای آستر مناسب باشد.

۴-از جمله مواردی که بسیار دست یک کشاورز یا باغبان را تهدید میکند، تماس دست او با مواد شیمیایی است. بدین منظور یک دستکش مناسب جهت امور کشاورزی یا باغبانی باید دستکشی باشد که دارای پوشش کفی مناسب با جنس مرغوب بوده به گونه ای که هم از دست انسان محافظت کند و هم اینکه هنگام تماس با مواد شیمیایی تا حد امکان، پوشش کف دستکش واکنش پذیر نباشد.

دستکش مقاوم در برابر مواد شیمیایی در کشاورزی

کشاورزی شغلی است که کارگران آن عمدتا در معرض مواد شیمیایی قرار دارند. برای صنعت کشاورزی یک دستکش خوب که بتواند در برابر مواد شیمیایی مقاوم باشد و اینکه دارای سطحی قوی برای جلوگیری از سوراخ شدن باشد بسیار نیاز است؛ که انتخاب دستکش هایی با پوشش نیتریل بهترین گزینه محسوب میشود.

یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب