توصیه هایی که برای افزایش عمر شیلنگ ها باید رعایت کرد:

نکات ایمنی شیلنگ محافظت از شیلنگ شیلنگ پی وی سی شیلنگ داراکار اشعه UV شیلنگ پی وی سی گرما سرما اجسام نوک تیز

شیلنگ های شرکت داراکار با به کارگیری بهترین و مرغوبترین مواد اولیه و مناسب ترین فرمولاسیون، تولید شده اند. اما از آنجا که هر محصولی از نوعی شرایط خاص نگهداری و استفاده پیروی می کند، محصولات این شرکت نیز برای اینکه بهترین بهره وری و کاربرد را داشته باشند و عمر شیلنگ افزایش یابد، نیازمند توجه به پاره ای توصیه های عملی هستند که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

بمنظور افزایش عمر شیلنگ ها، در گرمای تابستان بهتر است شیلنگ ها را در مکانی سرپوشیده نگهداری کرد تا از حرارت و تشعشعات خورشید محافظت شود. پرتوهای خورشید در طول زمان لایه رویی شیلنگ را فرسوده کرده و عمر آنرا کاهش می دهند. همچنین در زمستان ها محافظت از شیلنگ از سرمای شدید که منجر به یخزدگی و شکستگی  بدنه آن می شود نیز مورد توجه قرار گیرد.

استفاده از شیلنگ های باغبانی و آبرسانی برای انتقال آب جوش یا مواد شیمیایی و صنعتی توصیه نمی شود. چون این شیلنگ ها برای این گونه عوامل آمادگی کافی ندارند و این موضوع سبب تغییر شکل شیلنگ شده و البته ترکیب  آن ماده شیمایی نیز به خاطر حل شدن مواد بدنه شیلنگ در آن تغییر پیدا می کند.

از هر نوع شیلنگ متناسب با مورد کاربرد تعریف شده برای آن استفاده گردد. مثلا استفاده از شیلنگ باغبانی با قطر بالا برای مصارف آتشنشانی پردردسر بوده و حتی خطرناک خواهد بود . از طرفی استفاده از شیلنگ آتش نشانی برای مصارف خانگی یا باغبانی مقرون به صرفه نیست.

از تا خوردن شیلنگ مخصوصا در محل اتصال آن با شیر آب یا بست ها جلوگیری شود. هنگام استفاده از شیلنگ در ساختمان های نیم ساخته مراقب باشید که اجسام سنگین روی آن قرار نگیرد یا اینکه اجسام نوک تیز به آن لطمه وارد نیاورد.

از قراردادن شیلنگ تحت فشار زیاد در مدت زمان طولانی خودداری کنید. همه شیلنگ ها دارای ضریب تحمل فشار تعریف شده ای هستند که اگر به آن توجه شود آن شیلنگ می تواند برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرد. از لحاظ ضریب تحمل فشار سیال، شیلنگ ها را می توان به دو دسته تقسیم کرد: یکی شیلنگ های پرفشار در مدت زمان اندک مثل شیلنگ های آتش نشانی و دوم شیلنگ های با فشار کمتر با مدت زمان طولانی ، مثل شینلگ های باغبانی یا عمومی.

زمانی که شیلنگ در نتیجه تغییرات دمایی تا حدی داغ شده یا یخ زده اند از تغییر ناگهان مکان آنها خود داری کنید. سعی کنید با کمال احتیاط آنها را به محیطی که تعادل دمایی دارد منتقل کنید تا به تدریج دمای آنها به دمای نرمال محیط برسد.

گروه: آبیاری
یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب