تکنولوژی های جدید پرورش گیاهان آپارتمانی – AeroGarden یا آبکشت

AeroGarden آئروگاردن یا سیستم آبکشت گیاهان آپارتمانی

 آئروگاردن یا سیستم آبکشت دستگاهی برای پرورش و نگهداری گیاهان آپارتمانی بدون خاک است . این دستگاه یک فضای مصنوعی برای گیاه فراهم می کند که بتوان آن را در زیر نور مصنوعی به صورت کنترل شده محافظت کرد. این ابزار در واقع یک محیط آبکشت است. به این صورت که خاک را حذف کرده و به جای آن ریشه آب را درون یک محفظه پر از آب حاوی مواد مغذی غوطه ور می سازد.

هدف از ساخت دستگاه آبکشت

متخصصان این دستگاه سعی داشته اند که محیطی مصنوعی ایجاد کنند که با اندازه گیری نیازهای غذایی گیاه ، به جای استفاده از خاک ، از آبی که به گیاه داده می شود بتوان برای انتقال مواد مغذی به ریشه آن استفاده کرد. همچنین با استفاده از این دستگاه می توان عناصر ماکرو و میکرو و مواد نگهدارنده بی اثر مانند پرلیت را به آب گیاه اضافه کرد و نیاز به خاک را کاملا منتفی نمود.

آئرو گاردن چگونه کار می کند؟

دستگاه آئروگاردن (AeroGarden) از تکنولوژی مخصوص آبکشت استفاده می نماید. در این فناوری ریشه های گیاه در آب و مواد مغذی حل شده در آن، شناور می شود. مایع فرآوری شده، یک محیط مطلوب برای رشد گیاه فراهم می سازد. این دستگاه ، نور ، آب و مواد مغذی را در زمان ها و مقادیر مناسب در اختیار گیاه گذاشته تا رشد گیاه در بهترین حالت ممکن قرار گیرد. محیط ایجاد شده بهترین بازدهی را برای پرورش گیاهان به بار می آورد.

سایر مزایای آئروگاردن

–         این وسیله به گونه ای طراحی شده است که در صورت نیاز بتوان گیاهان را با سرعت دو برابر حالت عادی رشد داد.

–         آئروگاردن طرح ها و انواع متعددی دارد و برخی از مدلها امکان پرورش گیاهان با ارتفاع زیاد و گیاهان بوته ای را در اختیار کاربر می گذارد.

نیاز نوری گیاه

نیاز نوری گیاه توسط تعداد زیادی لامپ LED که مصرف انرژی بسیار پایین و بازده بالایی دارند تامین می شود. مصرف انرژی این سیستم در حدود ۲۰ وات می باشد.

با توجه به امکان تغییر میزان شدت نور ،می توان گیاهان مختلف با نیاز نوری متفاوت را در این دستگاه مورد پرورش و نگهداری قرار داد.

نحوه استفاده از دستگاه

برای استفاده از این وسیله تنها کافی است بسته های دانه را در ظروف مخصوصی ریخته و آنها را در محل های تعیین شده در دستگاه قرار دهید. سپس مقداری آب داخل دستگاه بریزید و با استفاده از صفحه کنترل ، نوع گیاه را از منوی آن انتخاب کنید. دستگاه به طور هوشمند با توجه به گیاه انتخاب شده شرایط مورد نیاز را برای آن تدارک می بیند. منظور از این شرایط، شدت نور و همچنین مواد مغذی ای است که درون آب حل می شوند.

کلمات کلیدی: دستگاه آئروگاردن ، AeroGarden، محیط آبکشت ، گیاهان آپارتمانی ، تکنولوژی های جدید گلکاری ، پرورش گیاه، مواد مغذی گیاه.

یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب