دستکش کف نیتریل یا کف لاتکس؟

دستکش کف نیتریل کف لاتکس دستکش کار دستکش سانکس

آیا تا به حال به تفاوت های دستکش های کف نیتریل و کف لاتکس توجه کرده اید؟ در این مقاله سعی داریم شما را با خواص نیتریل های استفاده شده در دستکش ها آشنا نماییم

نیتریل یک کوپلیمر از اکریلونیتریل و بوتادین است. فرایند ساخت آن بسیار ساده و بسیار شبیه به پلاستیک است. بنابراین محصولی ۱۰۰ درصد مصنوعی است و بسیار مقاوم است و سبب واکنش های آلرژیک نمیشود از این رو در طیف وسیعی از محصولات کاربرد دارد. نیتریل یک نسخه مصنوعی از لاتکس می باشد در حالی که فاقد خاصیت کشش درونی و گریپ(فشردگی) یک پلاستیک طبیعی است، ولیکن برای قدرت غیر قابل مقایسه اش با ارزش است.

ویژگی اصلی دستکش های کف نیتریل  این است که لاستیک نیتریل، شامل هیچ پروتئین لاتکس نمیشود؛ که نشان میدهد این محصول در برابر سوراخ شدن و پارگی مقاومت بسیار عالی دارد. به عبارت دیگر وقتی از آن در ساخت دستکش استفاده میشود، مقاوت آن در برابر پارگی و سوراخ شدن نسبت به لاستیک سه برابر میشود. با  توجه به مقاومت شیمیایی، تفاوت اصلی نیتریل و لاتکس در این است که نیتریل دارای ماندگاری بالاتری در مواد نفتی را دارد. با این وجود استفاده از دستکش های نیتریل برای دست زدن و کار کردن با قطعات کوچک چرب میتواند یک انتخاب خوب باشد.

علاوه بر این، نیتریل وقتی به عنوان پوشش کف استفاده میشود، میتواند مانند فوم عمل کند به نحوی که وقتی که با یک قسمت صاف سطح چرب در تماس است، مانند یک اسفنج عمل میکند. در واقع روغنی که روی سطح غوطه ور شده است به طور قابل توجهی در گرفتن (جذب کردن) و جابجایی آن  تاثیر دارد.

یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب