سیستم های مه پاش در چه مکانهایی کاربرد دارند؟

سیستم مه پاش

پکیج مه پاش شامل یک شیلنگ با انعطاف و تعدادی نازل مه پاشنده است که با استفاده از فشار آب ، جریان آب را به صورت پودر در می آورد. این پودر حالتی مشابه مه یا ابر ایجاد می نماید و برای تامین رطوبت و همین طور کمک به تهویه مطبوع محیط، به کار می رود. سیستم های مه پاش در مکانهای زیادی قابل استفاده است، از جمله مرغداری ها ، گلخانه ها ، سالن های رستوران، مکان ها تجمع افراد و… .

مرغداری و مکانهای پرورش طیور

مرغداری ها مکانهایی هستند که به خاطر فضای زیادی که دارند همیشه بحث کنترل دما و رطوبت آن ها یک مسئله است. ماکیان و طیور پرورشی از جمله مرغ های برقی، پرندگان حساسی هستند و نسبت به تغییر دما و رطوبت به شدت واکنش نشان می دهند. با استفاده از سیستم مه پاش به راحتی می توان رطوبت و به تبع آن دمای این فضاها را کنترل کرد.

مه پاش در مرغداری

گلخانه ها

گلخانه ها که مکان ها بسته ای هستند برای پرورش گیاهان و میوه های خاصی به کار می روند. کنترل دما در این مکان ها بسیار مهم است و سرد یا گرم کردن آنها می تواند هزینه بر باشد. استفاده از سیستم های مه پاش که هزینه کمی در بر دارند می تواند با تامین رطوبت کافی دمای این مکان ها را در حد مور نیاز نگه دارد. از طرفی با ایجاد یک جریان کافی از هوا، رطوبت به سرما تبدیل شده و نیاز به دستگاه های خنک کننده به حداقل می رسد.

رستوران ها و پیتزا فروشی ها

 در رستورانها و مکان های طبخ و تناول غذا به خاطر وجود حرارت و بوی ناشی از غذا و همین طور تنفس افراد، بوی نامطبوعی در فضای ایجاد می شود. با استفاده از سیستم های مه پاش هم می توان این فضا ها را در حد مناسبی مرطوب و لطیف نگه داشت و هم می توان با ایجاد ابری از گلاب، بوی بد سالن را تغییر داد.

سالن های پرورش قارچ

 قارچ ها گیاهانی هستند که نیاز به آب زیادی ندارند. به همین خاطر می توان با استفاده از سیستم های مه پاش آب مورد نیاز آنها را تامین کرد و از طرفی مکان کشت آنها را نیز مرطوب نگه داشت تا دمای محیط برای آنها کنترل شود.

محل تجمع افراد ، هیئت های عزاداری و سخنرانی

در مکانهای که افراد برای برنامه خاصی دور هم جمع می شوند، همچون مساجد یا تکیه ها یا مکانهایی که برای ایراد سخنرانی در نظر گرفته می شود، به خاطر دمای که از بدن و تنفس آنها منتشر می شود ، فضای آن تجمع گرم و بد بود می شود. استفاده از سیستم های مه پاش می تواند محیط را مطبوع کرده و دما را کاهش دهد.

گلاب پاشی و تهویه مطبوع

گلاب پاشی یکی از راه کارهایی است که برای تغییر بوی بد محیط مخصوصا در مکان ها پر تجمع استفاده می شود. اگر این گلاب پاشی به صورت ابری و به شکل پودر شده باشد تاثیر بیشتری بر جای می گذارد. سیستم های مه پاش می تواند این مهم را به انجام برساند. با این تفاوت که به جای آب از گلاب برای مه پاشی استفاده می گردد.

کلمات کلیدی : سیستم مه پاش، تهویه مطبوع ، مرغداری ، گلاب پاشی ، محیط رستوران، فضای مساجد و تجمع ها ، تهویه مکان های تجمع ، گلخانه .

گروه: آبیاری
یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب