عوامل مضر شیلنگ های پی وی سی(pvc)

عنوامل مضر شیلنگ پی وی سی نگهداری از شیلنگ دما فشار وزن لایه اشعه خورشید یخزدگی شیلنگ

شیلنگ های pvc ابزار بسیار مفیدی هستند که زندگی را برای انسان آسانتر کرده اند. این ابزار در طول سال هایی که توسط بشر اختراع شده اند توانسته اند بسیاری از مخاطرات زندگی انسان را کاهش داده و از ایجاد زحمت اضافی برای انسان کاسته اند. شیلنگ های pvc را عوامل مضری تهدید می کند که برخی از آنها مربوط به عوارض طبیعی است و برخی دیگر مربوط به نوع رفتار انسان با آنهاست . پس هر چه که این عوامل را بهتر بشناسیم و در جهت اصلاح آنها قدم برداریم و با این ابزار مفید مهربان تر رفتار کنیم از آنها نیز سود بیشتری نسیب ما خواهد شد. همن طور آنها زمان بیشتری را در کنار ما و در خدمت به ما سپری خواهند نمود.

عواملی که شیلنگها را به مخاطره می اندازد طیف گسترده ای را تشکیل می دهند که در نگارش زیر به برخی از آنها می پردازیم.

عوامل طبیعی

عوامل طبیعی همچون عوارض سطح زمین مثل سنگ و کلوخ که به صورت طبیعی وجود دارند . همچنین عوامل تولید اشعه ، مثل تشعشعات خورشید و پرتوی UV و گرما و سرمای محیط عواملی هستند که به طور طبیعی ، بدنه شینلگ ها را تهدید می کنند . هر چه شیلنگ ها از این عوامل محافظت شوند به عمر آنها افزوده خواهد شد.

عوامل مصنوعی

 عوامل مصنوعی عواملی هستند که به دست بشر ساخته و پرداخته شده اند مثل، اجسام نوک تیز همچون میخ و تیغ یا مسالح ساختمانی . این اجسام از توان بالقوه ای جهت آسیب زدن به شیلنگ برخوردارند. پس بهتر است هنگام استفاده از شیلنگ ، مراقب آنها باشیم که از این عوامل آسیب نبینند.

عوامل مرتبط با سیال

 عواملی همچون فشار ، دما و ساختار شیمیایی سیال عواملی هستند که ممکن است متناسب با ساختار بدنه شیلنگ نباشند و به آن آسیب وارد کرده یا آنرا از بین ببرند. هر شیلنگ متناسب با سیال خاصی ساخته می شود . پس اگر فشار نا متعارفی به آن وارد شود شلینگ دوام نخواهد آورد و فشار زیاد بدنه آنرا دچار ترک خوردگی خواهد کرد. دما و سیالات شیمیایی خورنده ای که برای شیلنگ تعریف نشده اند نیز بافت آنرا تجزیه کرده و از هم خواهند پاشید.

عوامل رفتاری

رفتاری که کاربر انسانی با شیلنگ انجام می دهد نیز در عمر شیلنگ و آسیب زدن به آن تاثیر مستقیم دارد. اگر با شیلنگ با بی احتیاطی رفتار شود، شیلنگ عمر زیادی نخواهد کرد. مثلا اگر شیلنگ هنگام آبیاری در باغ به صورت نادرستی در روی زمین و در میان خار و خاشاک و سنگ ها کشیده شود مطمئنا آسیب خواهد دید. در بعضی موارد از شیلنگ جهت بالا کشیدن اجسام به آپارتمان های نیمه ساخته استفاده می شود . این کار سبب کش آمدن بافت شیلنگ شده و در مدت زمان کوتاهی سبب نازک شدن و پاره شدن آن می شود.

یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب