فیلتر دیسکی نسبت به فیلتر توری چه مزایایی دارد؟

فیلتر دیسکی

از فیلتر دیسکی جهت تصفیه آب در سیستم های آبیاری قطره ای استفاده می شود. فیلتر دیسکی جهت جدا سازی مواد معلق موجود در آب مورد استفاده قرار می گیرد. از مزیت‌ های فیلتر دیسکی می‌ توان به سرعت تصفیه بالا، قیمت کم و ابعاد مناسب اشاره کرد. به طور کلی می توان گفت که فیلتر دیسکی مزیت هایی نسبت به فیلترهای توری دارند.

فیلتر دیسکی بر دو نوع است: ۱- فیلتر دیسکی دستی ۲- فیلتر دیسکی اتوماتیک

در کشاورزی بیشتر به دلیل ارزان قیمت بودن فیلتر دیسکی دستی نسبت به مدل اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت فیلتر دیسکی دستی با اتوماتیک در این است که فیلتر دیسکی دستی را بایستی بعد از مدتی به صورت دستی شستشو نمود، حال آن که فیلتر دیسکی اتوماتیک نیازی به شستشوی دستی ندارد و عمل شستشو به صورت اتوماتیک صورت می گیرد. اصولا از فیلتر دیسکی اتوماتیک در سیستم های تصفیه آب و سیستم های بزرگ و با اهمیت زیاد استفاده می شود.

فیلتر دیسکی جهت جداسازی ناخالصی های موجود با رنج های ۲۵، ۵۰، ۱۰۰، ۱۳۰ و ۲۰۰ میکرون مورد استفاده قرار می گیرد. هرچه این مقدار بیشتر باشد توانایی جداسازی مواد معلق توسط فیلتر دیسکی بیشتر می شود.

فیلتر دیسکی با بدنه پلی آمید در برابر ضربه، اشعه UV، سرما و گرما بسیار مقاوم می باشد. همچنین در محیط های اسیدی، قلیایی و آب های شور نیز قابل استفاده است. شستشوی فیلتر دیسکی بسیار آسان می باشد. همچنین حفظ و نگهداری آن ها در مقابل فیلترهای توری بسیار آسانتر می باشد. از دیگر مزایای فیلتر دیسکی می توان به نصب آسان آن اشاره کرد. به همین دلیل امروزه فیلتر های دیسکی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

فیلتر دیسکی از تعدادی واشر پهن و حلقه مانند که به صورت فشرده در کنار هم قرار گرفته اند تشکیل می شود  و برای جداسازی مواد معلق در آبیاری قطره ای نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از فیلتر دیسکی در صنعت نیز می توان استفاده نمود.

فیلتر دیسکی با جداسازی ذرات ریزی که باعث گرفتگی قطره چکان ها، نوار تیپ، میکرو پاشنده ها ، آبپاش ها و … می گردد باعث افزایش طول عمر سیستم آبیاری می شود.

کلمات کلیدی: فیلتر دیسکی ، دیسک ، فیلتر توری ، مزایای فیلتر دیسکی

گروه: آبیاری
یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب