میکرو آبپاش ها چگونه کار می کنند؟

میکرو آبپاش ها چگونه کار می کنند؟

میکرو آبپاش ها آب را به زیبایی در اطراف خود می پاشند و علاوه بر زیباسازی محیط، عمل آبیاری را انجام می دهند. از میکرو آبپاش ها بیشتر برای آبیاری فضاهای سبز که دارای درختان بسیار هستند استفاده می شود. از میکرو آبپاش ها جهت آبیاری باغچه ها نیز می توان بهره جست.

میکرو آبپاش ها، آب پاش های پلاستیکی کوچک با دبی کم و سرعت جریان کم تر از ۳۰۰ لیتر در ساعت هستند. خصوصیات اصلی این آبپاش ها، چرخش سریع و کم تر از یک دقیقه در هر دور، اندازه بسیار کوچک قطرات آب و زاویه کم جت آب در بالای نازل است.

میکرو آبپاش ها چگونه کار می کنند؟

میکرو آبپاش ها فقط یک نازل با قطری در حدود ۲ میلی متر دارند. دبی میکرو آبپاش ها ۱۵۰ تا ۲۵۰ لیتر در ساعت در فشار کارکرد ۲ بار است. میکرو آبپاش ها آب را در سطح مزرعه در یک الگوی دایره ای کامل پخش می کنند.

میکرو آبپاش ها چگونه کار می کنند؟

میکرو آبپاش ها در ارتفاع ۶۰ سانتی متری بر روی میله های فلزی یا پلاستیکی که در خاک تعبیه شده اند نصب می گردند و سپس به لترال های پلی اتیلنی از طریق لوله های انعطاف پذیر کوچکی با قطر ۷ میلی متر و طول ۸۰ سانتی متر متصل می شوند. فاصله میکرو آبپاش ها از ۶ متر یعنی از ۵۰ درصد قطر خیس شدگی نباید تجاوز نماید.

میکرو آبپاش ها چگونه کار می کنند؟

از میکرو آبپاش ها به آسانی می توان در فضاهای سبز، پارک ها استفاده نمود. جنس اکثر میکرو آبپاش ها از پلاستیک می باشد. در نتیجه بسیار سبک هستند و حمل آن ها بسیار راحت می باشد.

از دیگر مزایای میکرو آبپاش ها می توان به نصب آسان آن و عدم نیاز به مهارت و تجهیزات خاص اشاره نمود.

کلمات کلیدی: میکرو آبپاش ، میکروپاشنده ، میکروآبپاش ، میکرو پاشنده


برای آگاهی از آخرین مقالات ، کتاب ها و محصولات در زمینه مورد علاقه، ایمیل خود را وارد نمایید


تمایل به دریافت کدام مطالب را دارید

گروه: آبیاری
یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب