کاربردهای بیولوژیکی شیلنگ های پی وی سی

جانوران موزی در آزمایشگاه انعطاف شیلنگ پرورش ماهی پرورش زالو پرورش حشرات آپارتمانی درون شیلنگ لایه شیلنگ

شیلنگ ها ابزار هستند که می توانند در دنیای بیولوژیکی نیز نقش آفرینی کنند. این ابزار چون انعطاف پذیر بوده و به شکل های گوناگون در می آید، به راحتی می توانند کاربری های جدید به خود بگیرند. این مجاری می توانند در زیست بوم ها و محل زندگی بسیاری از موجودات زنده وارد شده و به حیات آنها کمک نماید. از این موارد می توان به استفاده شیلنگ در حوضه پرورش ماهی و زالو، پرورش انگل های پزشکی، پرورش آبزیان ذره بینی ، پرورش حشرات آپارتمانی مثل مورچه ، پرورش حشرات باغی ، بیابانی و … اشاره کرد.

در زیر به طور مختصر به برخی از این کاربردها می پردازیم.

کاربرد شیلنگ در پرورش ماهی

پرورش ماهی امروزه به یکی از قطبهای اقتصادی تبدیل شده است. پس اگر بتوان راه های ساده تر و ارزان تر برای پرورش این آبزی گرانقدر ابداع کرد، می توان در صنعت غذایی انسان کار موثرتری انجام داد. توسط شینلگ می توان در پرورش ماهی کارهایی انجام داد. به طور مثال ، می توان این آبزیان را از یک استخر به استخر دیگر جابجا کرد. فضای داخلی آن محلی برای رشد و پرورش بچه ماهی ها باشد. کف استخر را می توان با استفاده از شیلنگهای خاصی شستشو داد. به صورتی که نیازی به تخلیه کل آب آن نباشد. انتقال ماهی ها از تورهای پرورش ماهی دریایی به ساحل و ماشین های حمل، می تواند از مسیر شیلنگ های با قطر بالا صورت گیرد.

شیلنگ و پرورش زالو

زالو جانور دو زیستی است که امروزه کاربرد پزشکی آن به خوبی آشکار شده است. پس شاید بتوان توسط شیلنگ در موارد زیر در زندگی این آبزی اثر گذار بود:

تخلیه آب حوضچه ها یا برکه های پرورش زالو ، انتقال آب حاوی آمونیاک تولید شده زالو به باغها و مزارع ، شستشو دادن محل پرورش زالوها ، انتقال زالو ها از یک محل به محل دیگر، انتقال خون فرآوری شده (مقاوم در برابر لخته شدن) برای تغذیه زالو ها توسط شیلنگ ، تغییر غلظت و PH مورد نیاز زندگی زالو ها از طریق انتقال آب برکه زالوها به محل دیگر و جایگزین کردن آن با آب تازه و…

نگه داری حشرات آپارتمانی

مورچه از میان حشرات موزی ، حشره ای است که اگر در محیط مناسب و کنترل شده ای نگه داری شود می تواند در آپارتمان قرار گیرد و به عنوان یک جانور خانگی به آن نگاه کرد. این جانور می تواند تسلط شیلنگ های شفاف از یک نقطه به نقطه منتقل شده و در آکواریوم های خانگی نگه داری شود.

تست کردن جانوران موزی در آزمایشگاه

امروزه یکی از تست هایی که بر روی جانوران موزی همچون سوسک و عقرب انجام می شود ،تست میزان مصرف اکسیژن یا مقدار تنفس آنهاست . این آزمایش را می توان در درون شیلنگ های خاص انجام داد. نتیجه این آزمایشها ، می تواند به بشر در زمینه ساخت ابزار مهم و همین طور دست یافتن به نتایج پزشکی و بهداشتی برای سلامت انسان کمک کند.

گروه: آبیاری
یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب