گل کاغذی و شرایط پرورش و مراقبت از آن

گل کاغذی و شرایط پرورش و مراقبت از آن

از گل کاغذی چه می دانید؟ خاک مناسب برای گل کاغذی باید چگونه باشد؟ نحوه آبیاری آن به چه نحوی صورت می گیرد؟ چه نکات مراقبتی در قبال این گل باید انجام داد؟

گل کاغذی از خانواده nyctaginaceae می باشد. گیاهی است بومی برزیل و دارای گونه های مختلف . برخی از گونه های آن در گلدان پرورش می یابند . ارتفاع آن در گلدان حداکثر در حدود ۲ تا ۳.۵ متر می رسد. رنگ براکته های این گل صورتی ، ارغوانی ، قرمز یا سفید می باشد. این گیاه نیاز به هرس دارد و معمولا در اواسط زمستان باید نصف شاخه ها را کوتاه کرد و شاخه های ضعیف را به کلی حذف نمود.

مکان مناسب نگه داری

این گل مکان های آفتابی را دوست دارد. در تابستان می توان این گیاه را در هوای آزاد و کاملا آفتابی قرار داد . همچنین به حرارت زیاد نیازمند است. حداقل دمای مناسب برای آن در زمستان ۱۶ تا ۱۹ و در تابستان حداکثر ۳۰ درجه سانتی گراد می باشد. گیاه به رطوبت نسبی ۵۰ تا ۷۰ درصد نیاز دارد.

آبیاری گل کاغذی

این گیاه به مقدار متوسط آب آحتیاج دارد. خاک آن باید همیشه مرطوب باشد ولی در هر بار آبیاری نباید به آن آب زیادی داد. کم آبی موجب زرد رنگ شدن برگ ها می شود.

خاک مناسب

گل کاغذی خاک های کمی قلیایی را دوست دارد که PH آن بین ۷ تا ۸ باشد. به همین خاطر خاک های رسی آهکی را می پسندد. در ماه های بهار و تابستان باید ۲ گرم در لیتر کود کامل هر هفته به گیاه داده شود. مخلوط یک دوم خاک برگ به اضافه یک قسمت ماسه شسته و یک قسمت خاک باغچه برای آن مناسب است.

تکثیر

تکثیر این گیاه بوسیله قلمه خشبی (چوب خشک ) به طول ۱۵ سانتی متر در بهار و نیمه خشبی و قلمه سبز به طول ۸ سانت در تابستان و در درجه حرارت بستر ۲۱ تا ۲۴ درجه سانتی گراد امکان پذیر است . خاک مناسب قلمه زنی آن، ماسه و پیت است.

مراقبت ها

گل کاغذی بسیار حساس به تغییرات محیطی است و تغییرات هر یک از عوامل محیطی (نور ، آب ، خاک ، رطوبت نسبی هوا) سبب ریزش گل ها و برگ ها می شود. این گیاه نیاز به هرس دارد . معمولا در اوایل زمستان و پس از دوره گل دهی باید شاخه ها را کوتاه کرد و شاخه های ضعیف را به کلی حذف نمود. با هرس مناسب می توان گیاه پاکوتاه و زیبایی را پرورش داد. گلدان این گیاه را باید به موقع تعویض کرد. بهترین زمان تعویض گلدان اویل بهار است.

برای آشنایی بیشتر با گل کاغذی و سایر گل های زینتی کتاب زیر را مطالعه نمایید:

کتاب گل کاری عمومی و خصوصی

کلمات کلیدی : گل کاغذی ، آبیاری گل کاغذی ، خشبی و قلمه ، گل دهی ، خاک مناسب گل ، آبیار گل کاغذی.

یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب