با خواص گیاه درمانی آلوئه ورا آشنا شوید

با خواص گیاه درمانی آلوئه ورا آشنا شوید

خواص درمانی آلوئه ورا چیست؟ آیا آنچه در مورد خاصیت های درمانی این گیاه گفته می شود صحت دارد؟ این گیاه چه بیماری هایی را درمان می کند؟

گیاه آلوئه ورا امروزه بسیار شناخته شده و خواص درمانی آن برای بسیاری از انسان ها هویدا شده است. از خواص درمانی این گیاه ارزشمند می توان به درمان دیابت ، فشار خون، آسم و سینوزیت، بواسیر ، پوکی استخوان و … اشاره کرد.

درمان دیابت:

آلوئه ورا قند خون را کاهش می دهد. نکته بسیار جالب در این گیاه این است که طبق کشفیات محققان گیاه درمانی ، آوئه ورا می تواند آنزیم های موجود در پانکراس را فعال نماید. از جهتی این گیاه می تواند قند خون افرادی را که به دیابت دچار هستند را تنظیم و متعادل نماید.

 درمان فشار خون:

فشار خون یکی از مشکلاتی است که افراد چاق را بسیار رنج می دهد. تحقیقات متعدد نشان می دهد که مصرف روزانه آلوئه ورا می تواند با الیاف سلولوزی همراه و مخلوط شده و خون را پالایش و تصفیه نماید. به همین خاطر می تواند فشار خون را تنظیم نموده و متعادل سازد.

درمان بیماری های کلیوی و دفع سنگ کلیه:

خوردن آلوئه ورا سبب دفع سنگ کلیه شده یا اندازه قطر سنگ را کوچکتر می نماید. سنگ های کلیه اصولا به خاطر اینکه باید از مجاری ادراری عبور کرده و دفع شوند، درد بسیار زیادی را در افراد ایجاد می نمایند. مصرف روزانه آلوئه ورا از تشکیل سنگ کلیه پیشگیری کرده و از بافتهای کلیه محافظت می نماید.

 درمان سینوزیت و آسم:

بخور گیاه آلوئه ورا درد سنوزیت را تسکین داده و از این گذشته استشمام بخار آب حاوی محلول آلوئه ورا برای افراد مبتلا به آسم بسیار مفید است. سینوزیت بیماری است که بیشتر قسمت پیشانی و سر و آسم مجاری تنفسی را درگیر می کند.

درمان بیماری های مربوط به روده و دستگاه گوارش:

 گیاه آلوئه ورا حداقل دارای سه اسید چرب با خاصیت ضد التهابی است که بسیار برای روده های کوچک و بزرگ و کارکرد معده مفید هستند. مصرف مداوم و منظم آلوئه ورا اثرات شفابخشی داشته و سیستم گوارش را پالایش می نماید. خاصه اینکه درمان بیماری های مربوط به روده را سرعت می بخشد.

 افزون بر آنچه گفته شد آلوئه ورا می تواند اثرات مفید دیگری همچون درمان پوکی استخوان، کمک به افراد مبتلا به بواسیر ، حاوی ماده معدنی برن، کمک به جذب کلسیم، کاهش درد گوش و چشم و… داشته باشد.

برای آشنایی بیشتر با گیاه آلوئه ورا کتاب زیر را مطالعه نمایید.

کتاب آلوئه ورا

کلمات کلید: آلوئه ورا ، خواص درمانی آلوئه ورا ، درمان پوکی استخوان ، درمان بواسیر ، فشار خون ، آسم.

یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب