تاثیرات مثبت استفاده از مه پاش در گلخانه های خانگی

مه پاش خانگی

مه پاش ها ابزار مناسبی برای تغییر رطوبت فضا هستند که استفاده از آنها در گلخانه های خانگی تاثیرات مطلوبی بر روی فضای آن می گذارد. از این وسیله علاوه بر تلطیف فضای گلخانه می توان برای معطر سازی آنجا نیز استفاده کرد و همین طور بوی بد ناشی از طبخ غذا یا دود سیگار را با به کار بردن گلاب در مایع آن برطرف نمود.

 تلطیف فضای گلخانه

مه پاش به خاطر سبک خاصی که برای انتشار آب در فضاهای داخلی و بسته دارد می تواند فضای درون گلخانه های خانگی را مرطوب و تلطیف نموده و خشکی ناشی از گرما یا تابش خورشید را از بین ببرد. بعضی از گلهای آپارتمانی به فضایی مرطوب احتیاج دارند. اما این رطوبت نباید از حد مشخصی فرا تر رود. به همین خاطر استفاده از مه پاش می تواند رطوبت فضای گلخانه را در حدی که مورد پسند گلها و گیاهان باشد تامین نماید.

معطر کردن فضای خانه

در بعضی مواقع فضای داخلی خانه به خاطر انتشار بوهای ناشی از طبخ غذا یا استفاده از قلیان یا سیگار ، نامطبوع شده و به اصطلاح بوی نا می دهد. این عارضه را می توان با ریختن گلاب درون مایع مه پاش تغییر داده و فضای درون خانه را معطر کرد که دیگر بوی بد استشمام نشود.

دور کردن حشرات از گل ها

اکثر حشراتی که ممکن است در خانه پیدا شوند از رطوبت بیزار هستند و سعی می کنند از آن دور شوند. استفاده از مه پاش به خاطر اینکه آب را به صورت ابری از مایع در می آورد می تواند حشرات را از اطراف گلها دور کند. درواقع پودر کردن آب توسط مه پاش علاوه بر تلطیف فضای اطراف گل ها و برگها از پرسه زدن حشرات مزاحم نیز کاسته یا از آن جلو گیری می کند.

اثرات مثبت روانی بر روی ساکنان خانه

معطر و لطیف بودن فضای خانه و گلخانه، تاثیرات مثبتی بر روی روح و روان افراد ساکن در یک مکان می گذارد. یکی از دلایلی که اکثر ایرانی ها برای تفریحات به شمال کشور سفر می کنند نیز داشتن فضای مه آلود در جنگل های این منطقه است که تاثیری روانی و غریب بر روی آنها می گذارد و سفر آنها رویایی می کند.

جایگزین بخور سرد

امروزه استفاده از ابزاری برای انتشار بخور سرد در خانه رواج پیدا کرده است که ماده ای معطر را در فضا پخش می کند. می توان همان ماده را به آب مه پاش اضافه کرد و با یک وسیله دو کار را انجام داد. درواقع در کنار همه مزایایی که برای مه پاش وجود دارد می توان این گزینه را نیز برای آن در نظر گرفت و از خرید وسیله اضافی خود داری نمود.

تعدیل دما

یکی از کارایی های مه پاش در فضای خانه تعدیل دما می باشد. این وسیله با انتشار یک مه کم حجم، دمای خانه را به گونه ای که برای ساکنان خانه و البته گلها و گیاهان مناسب باشد کنترل می کند.

2 کامنت
  • گلناز امامی
  • May 26, 2019 at 3:56 pm

سلام وقت بخیر. ممنون از مطالب مفید شما. سوالی داشتم ممنون میشم اگر پاسخگو باشید. من برای گیاهان داخل تراس سیسم مه پاش نصب کردم و این سیستم دارای تایمر هست و از 7 صبح تا 7 شب هر ساعت 1 بار بمدت 1-5 دقیقه اقدام به مه پاشی میکند. (بجز ساعت 2 بعداز ظهر که اوج گرماست و ممکن است آبیاری برای گیاهان مضر باشد.)خواستم بدانم اگر ما به سفر 3-4 روزه برویم آیا این سیستم میتواند نیاز آبی گیاهان را برآورده کند یا نه ؟
پیشاپیش از شما متشکرم

بستگی به مهپاش شما داره به طور کلی مهپاش رطوبت را بالا می برد و نیاز آبی را رفع نمی کند اما می تواند فواصل آبیاری شما را افزایش دهد. الان هر چند وقت یکبار گیاهانتان را آبیاری می کنید

یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب