تفاوت شیلنگ سه لایه داراکار با سایر انواع آن در چیست؟

شیلنگ پی وی سی شیلنگ داراکار شیلنگ سه لایه لایه های شیلنگ مقاومت شیلنگ نخ پلی استر

وجود لایه های متعدد در شیلنگ های آبرسانی از جمله خصوصیاتی است که در محصولات شرکت داراکار به آن اهمیت ویژه ای داده شده و می توان  از آن به عنوان یکی از نقاط عطف صنعت پتروشیمی و ابزارآلات انتقال آب اشاره کرد.

شیلنگ های  داراکار عموما دارای سه نوع لایه بندی هستند که هر کدام خصوصیات خود را دارد: شیلنگ تک لایه با دو نوع رنگی کدر و شفاف بدون رنگ، شیلنگ دو لایه و شینلگ سه لایه. هر کدام از این شیلنگ ها بسته به مورد استفاده خود ، نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.

در میان این محصولات، شیلنگ های سه لایه از امتیاز ویژه ای برخوردار هستند. شیلنگ سه لایه دارای دو نوع می باشند. نوع اول شیلنگهایی هستند که در لایه دوم آنها از نخ پلی استر استفاده شده است و نوع دوم که فقط شیلنگ مرجان را شامل می شود ، دارای سه لایه از جنس پی وی سی می باشد.

شیلنگ های نوع اول از بهترین نوع شیلنگ ها از لحاظ استقامت و کاربری و انعطاف هستند. این شیلنگ ها به خاطر ادغام نخ پلی استر با ماده پی وی سی ، ترکیب خاصی را بوجود آورده اند که می توان اثر آنرا هنگام استفاده و برخورد با عوامل آزار دهنده شیلنگ همچون فشار بیش از حد سیال ، تا شدن شیلنگ ،  اجسام خارجی و… مشاهده کرد. شیلنگ مرجان البته در جایگاه خود نقشش را به خوبی ایفا می کند اما مقاومت شیلنگ های نوع اول را ندارد.

اگر نخ پلی استر را به تنهایی در نظر بگیرید، می بینید که مقاومت زیادی ندارد و حتی می توان آنرا با دست رشته رشته کرد. از سوی دیگر، لایه های پی وی سی PVC نیز هنگام منزوی بودن از خود ضعف نشان می دهند و می توان آنها با دست، کش آورد. ولی درست مثل شکستن چند تکه چوب ضعیف که وقتی در کنار هم قرار می گیرند تحمل زیادی از خود بروز می دهند؛ قرار گرفتن لایه های شیلنگ سه لایه در کنار هم نیز باعث شده که نقاط ضعف آنها توسط یکدیگر پوشش داده شود.

از جهتی نقاط قوت هر لایه توسط لایه های همسایه تقویت شده و از هم گسیختگی آنها را مشکل می کند. البته لایه های این شینلگ ها به گونه ای به هم چسبیده اند که به صورت یک بافت تک لایه با ضخامت بیشتر عمل می کنند. به نظر می رسد همه لایه ها به کمک یکدیگر در مقابل هر فشاری استقامت کرده و به عنوان مثال اگر عاملی از بیرون به شیلنگ وارد شود لایه داخلی نیز در مقابل آن واکنش نشان می دهد.

ضخامت لایه داخلی همواره بیشتر از لایه های دیگر است تا بتواند در مقابل فشار ناشی از سیال، تحمل بیشتری داشته باشد. اثر این فشار در شیلنگ آبنوس محسوس تر است. به همین خاطر ضخامت این لایه در این شیلنگ نسبت به شیلنگ های دیگر بیشتر و دهانه آن کوچکتر است. ضخامت نخ پلی استر در این شیلنگ ها بسته به نوع کاربری آنها متفاوت است. این ضخامت در محصولات داراکار از ۴۲۰ تا ۲۰۰۰ دنییر در نظر گرفت شده است.

گروه: آبیاری
یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب