ماده پی وی سی(PVC) و محصولات صنعتی و ساختمانی و کشاورزی

فیلم بسته بندی محصولات پزشکی استریل پی وی سی PVC شیلنگ پولیکا آب و فاضلاب لباس ضد اسید پروفیل در و پنجره درب روکش سیم برق دستکش باغبانی دسته قیچی هرس

Pvc ماده بسیار با ارزشی است که به دلیل قابلیت ادغام با سایر مواد و افزودنی ها توانسته است که طیف وسیعی از محصولات مورد نیاز انسان را پوشش دهد. این محصولات در حوزه صنعت ساختمان ، شامل کف و دیوار پوشها و پروفیل در و دیوار و… ، در حوزه سیستم انتقال آب ، شامل لوله های آب و فاضلاب و فیلم های نرم و شفاف ، در حوزه صنعت پزشکی ، شامل فیلم های بسته بندی محصولات پزشکی و در حوزه ها بسیار دیگر توانسته به خوبی جای خود را باز کند.

مصالح ساختمانی از جنس pvc

امروز تولید مصالح و ابزار ساختمانی ارزان و فراوان به خاطر رشد جمعیت به شدت مورد توجه قرار گرفته است. pvc توانسته در زمینه تولید مصالحی همچون پروفیل در و دیوار، کف پوشهای ساختمان ، کاغذهای دیواری ، دیوار پوشهای آپارتمانی و … جایگزین خوبی برای چوب و فلز گردد. از طرفی تولید این مصالح با سرعت و تنوع بیشتر و با قیمت کمتری انجام می شود که کار تکمیل آپارتمانها را با سرعت بیشتری پیش برده است

شیلنگ هایی که از جنس pvc ساخته می شوند خود دارای دنیای وسیعی هستند که داشتن قابلیت ایجاد انعطاف در ماده اولیه پی وی سی این امکان را برای آنها ایجاد نموده است. گرچه ماده اولیه پی وی سی سخت و شکنند بوده ، اما با اضافه نمودن مواد نرم کننده ، این ماده به یک ساختار حالت پذیر و مقاوم تبدیل شده که توانسته تمام احتیاجات یک شیلنگ را برآورده نماید.

لوله های pvc

لوله های pvc که برخی از آنها تحت عنوان پولیکا شناخته می شوند در سیستم انتقال آب و فاضلاب به خوبی عمل کرده و توانسته اند در زمینه انتقال پساب های ساختمانی و پزشکی به انسان قرن ۲۱ خدمات شایان انجام دهند. مقاومت کششی و خاصیت استحکام به وزن بالا از آن ترکیبی بی نظیر ساخته است که بتواند با وزن کم ، کارهای مهمی انجام دهد.

ابزاری که از pvc ساخته شده اند.

در حوزه پزشکی ، pvc توانسته ، در تولید فیلم های بسته بندی محصولات پزشکی که از طریق پرتو افکنی اشعه گاما مواد درون آنها ، استریلیزه می شوند نقش آفرینی کند. همچنین برای تولید روکش های سیم برق ، تولید کفی کفش، چرم مصنوعی ، لباسهای ضد اسید و ضد آب، عایق های حرارتی و الکتریکی و بسیاری حوزه های دیگر ، از pvc به طور گسترده استفاده شده است.

Pvc در کشاورزی

در حوزه کشاورزی ، pvc  توانسته در تولید دستکشهای باغبانی ، قیچی حرس ، شیلنگ های آبیاری و بسیار ابزار دیگر مثمر ثمر واقع شود. این ابزار به خاطر داشتن مقاومت کافی در مقابل عوامل آذار دهنده و وزن اندک و تنوع فراوان به خوبی در این نقطه از صنعت جا باز کرده و نقش خود را ایفا نموده است.

یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب