مزایای اره های تاشو هنگام مسافرت ، طبعیت گردی و کوهنوردی

اره باغبانی تاشو کاربدر اره در گردش و کوهنوردی

 اره های تاشو نسل نسبتا جدید از اره ها هستند که به خاطر شکل خاص خود و قابلیت تا شدن، کاربردها و توانایی های جدیدی به این ابزار اضافه نموده اند. اره های تاشو می توانند بدون اینکه به دست یا ابزار دیگر صدمه وارد کنند در هنگام مسافرت ، گردش در طبیعت یا کوهنوردی، درون خودرو یا کوله پشتی حمل شوند و گردش لذت بخشی را برای علاقه مندان طبعیت فراهم سازند.

امنیت : از جمله اصلی ترین مزایای اره های تاشو ، امنیت زایی آنهاست. این ابزار به خاطر داشتن تیغه های تیز و دنده ای به شدن می توانند خطرناک باشند. اما قابلیت تا شدن تیغه به آنها این امکان را می دهند که از آسیب زدن به دست و بدن انسان جلوی گیری کنند. این امنیت شامل محیط اطراف نیز می شود. این اره وقتی که قرار است برای گردش توسط خودرو یا کوله پشتی حمل شود می تواند به آنها صدمه وارد سازد. اما وقتی تیغه در حاله صیانت خود یعنی در شکاف دسته قرار می گیرد دیگر نیشی برای آسیب رساندن به ابزار دیگر و اطراف خود ندارد.

محافظت از تیغه اره: یکی از نکاتی که شاید هنگام استفاده از یک اره مورد غفلت واقع می شود محافظت از تیغه آن است. چون تیغه ها از جنس فلز سخت ساخته می شوند به همین خاطر هنگام برخورد با اجسام سخت مثل فلزات و سنگ ها ممکن است دنده های آنها بشکند یا آسیب ببیند. اما قابلیت تا شدن از این تیغه محافظت می کند. البته چون دسته اره های تاشو ، از جنس پلاستیک ساخته می شود هنگام تماس یا برخورد با اجسام سخت، آسیب کمی به دسته وارد می شود و نمی شکند.

حمل آسان : وقتی اره درون دسته تا می شود طول آن کم شده و جاگیر تر می شود. حتی درون دست نیز بهتر می توان آنرا نگه داری کرد. پس هنگامی که در حال قدم زدن در طبیعت هستید ، به راحتی می توانید آنرا در دست گرفته یا در کوله پشتی جا دهید و به گردش بپردازید. اما مواظب باشید که با این اره مفید شاخه های سبز را برش ندهید و طبیعت را نیازارید. چون هر وسیله مفیدی، روی تاریکی هم دارد.

وزن اندک : وزن اندک اره های تاشو امتیاز مهمی محصوب می شود چون هنگام برش یا حمل، هر چه وزن ابزار کمتر باشد ، نیروی شما کمتر تحلیل می رود.

مشخصات فنی دسته و تیغه : اره های تاشو دارای دسته های پلاستیکی نرم و منعطف و تیغه بسیار تیزی هستند که هنگام برش بسیار موثر عمل می کنند. دسته خوش دست آن دست را خسته و آزرده نمی کند و تیغه سه زاویه آن برش را بسیار ساده کرده و نیروی دست بیشتر صرف برش می شود تا صرف مقابله با اصطکاک.

داشتن ضامن تیغه : یکی از قابلیت های خوبی که اره های تاشو دارند این است که تیغه اره هنگام جاخوش کردن درون دسته یا هنگام آماده برش بودن، دارای ضامن هستند و تا زمانی که ضامن آنها رها نشود ، امکان چرخش تیغه حول محور آن وجود ندارد. این مسئله هنگام برش بسیار حائز اهمیت است. چون چرخش و حرکت ناخواسته اره هنگام برش می تواند بسیار آسیب رسان باشد.

یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب