مواد پلاستیک بکار رفته در ساخت لوازم آبیاری قطره ای

مواد پلاستیک بکار رفته در تجهیزات آبیاری قطره ای

زارعین محترم همواره در مورد نوع و کیفیت لوله ها و اتصالات که در سیستم های آبیاری بکار رفته است، حساس می باشند. در این مورد به سختی می توان اطلاعاتی از کارخانجات کسب نمود و در اختیار مصرف کننده قرار داد. پیشرفت صنایع پلاستیک سازی باعث شده است که از روی ظاهر اتصالات و لوله ها به سختی می توان در مورد مواد بکار رفته در تولید آنها و کیفیت شان نظر داد.

پلاستیک ماده ای است که از منابع طبیعی مانند چوب، کائوچو، قیر و پروتئین های حیوانی بدست می آید. آنچه در ساخت اتصالات آبیاری قطره ای به کار گرفته می شود انواع پلاستیک های گرمایی یا ترموپلاست است. با مواد ترموپلاست می توان میلیون ها قطعه مشابه با کیفیت و هزینه متفاوت تولید نمود.

در سیستم های آبیاری قطره ای، دوام و عملکرد اجزا تشکیل دهنده سیستم که معمولا از مواد ترموپلاست ساخته می شود، نقشی اساسی دارد.خصوصیات فیزیکی و شیمیایی این مواد بستگی به نوع ماده تشکیل دهنده، افزودنی ها، پرکننده ها و پایدارکننره ها دارد. علاوه بر این فرآیندهای ذوب، تزریق، قالب گیری و شرایط محیطی از نظر دما و زمان نیز بر کیفیت مواد تولیدی اثر دارد.

تمام مواد ترموپلاست که قابلیت ارتجاع دارند، در اثر نیروهای وارده دچار تغییر شکل می شوند که به این تغییر شکل خزش گفته می شود. خزش زیاد برای تولید اتصالات و بخصوص قطره چکان ها مناسب نمی باشد. با این وجود در جدول زیر، انواع مواد ترموپلاستی که در ساخت اتصالات و لوازم سیستم های آبیاری قطره ای بکار برده می شوند، به اختصار مورد بررسی قرار می گیرند:

Plastic-AGIN

گروه: آبیاری
یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب