نکاتی که برای پرورش بنفشه آفریقایی باید به آن ها توجه کرد:

بیماری های گل بنفشه

بنفشه آفریقایی گیاهی زیبا از میان گیاهان زینتی است که علاقه مندان بسیاری دارد. نگه داری و پرورش  این گیاه مستلزم دقت کافی و توجه به نکات خاصی است که عدم توجه به آنها ، می تواند گیاه را بیمار کرده یا موجب از بین رفتن آن شود. برخی از این نکات می تواند توجه به شرایط ظاهری برگ ها، دمای محیط، نور و آبیاری آن باشد.

نکات مورد توجه در مورد پرورش بنفشه آفریقایی:

برگ ها : برگ های سالم بنفشه آفریقایی پس زمینه درخشانی دارند و توسط یک طوقه حمایت می شوند. برگ های  آویزان و شل، نشان دهنده آبیاری بیش از حد یا خاک خیلی تشنه است. برگ های این گل برای رسیدن به نور ، حالت ایستاده به خود می گیرند. در این حالت می توانید شدت نور را با انتقال گیاه به محلی نزدیک پنجره یا افزایش نور مصنوعی بیشتر کنید . برگ های پیچیده و سخت در مرکز طوقه گیاه، نشان می دهد که کنه سیکلامن آنرا آلوده کرده است. اگر چنین حالتی مشاهده کردید باید فورا گلدان را از بقیه جدا کنید.

دما: منشا بنفشه آفریقایی به آفریقای شرقی برمی گردد . به همین خاطر آنها به آب و هوای گرم و مرطوب عادت داشته و این شرایط را دوست دارند. اگر مکان سکونت شما دارای اقلیمی با زمستان های سخت است ، گیاهانی که نزدیک پنجره قرار دارند احتمالا نشانه هایی از سرمازدگی را از خود بروز  خواهند داد. این نشانه ها می تواند لکه های قهوه ای روی برگ ها باشد یا اینکه گلدهی آنها ناگهان متوقف شود.

نور : محل نگه داری این گیاه بهتر است روشن بوده و در معرض نور غیر مستقیم قرار بگیرد. قرار دادن گیاه در موقعیت هایی چون رو به شمال شرق بهترین نتیجه را به دنبال خواهد داشد. اگر ساختمان شما رو به جنوب یا شرق قرار دارد با آویزان کردن پرده شدت نور را در بهار و تابستان کاهش دهید.

مواد غذایی یا خوراک گیاه:

برای تغذیه گیاه از کودهای مایع به اندازه نصف مقدار توصیه شده به صورت ماهیانه مستقیما در خاک استفاده کنید. استفاده از کودهای مخصوص گیاهان آپارتمانی نیز می تواند مفید باشد.

 آب : در مورد آبیاری بنفشه آفریقایی توجه داشته باشید که از آبی استفاده کنید که هم دما با محیط آن باشد. پاشیدن آب سرد روی گیاه باعث ظاهر شدن لکه بر روی برگ های آن می شود . به جای آن می توانید گیاه را از بالا یا از قسمت پایین گلدان آبیاری کنید. جالب توجه اینکه بسیاری از پرورش دهندگان بنفشه آفریقایی ترجیح می دهند که با استفاده از فتیله ای که یک سر آن در حفره زهکشی گلدان قرار گرفته و سر دیگر آن در منبع آب است آبیاری را انجام دهند.

کلمات کلیدی : بنفشه آفریقایی ، پرورش گیاه، گیاهان آپارتمانی ، آبیاری بنفشه آفریقایی ، شرایط کود دهی بنفشه آفریقایی ، شدت نور مناسب برای بنفشه آفریقایی.

یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب