کارلا : گیاهی موثر در درمان دیابت- بخش اول

گیاه درمانی کارلا

گیاه کارلا گیاهی است که نام خود را از یک کلمه لاتین به معنی گزش و تلخی گرفته است. این گیاه از خانواده کدوئیان و ظاهر آن شبیه خیار است و تعدادی زگیل بر روی سطح میوه آن قرار داد. با وجود اینکه کارلا طعمی تلخ دارد از کدوهای مغذی به حساب می آید. این گیاه، گیاهی موثر در درمان دیابت بوده و مصرف آن برای مبتلایان این بیماری پیشنهاد می شود.

علاوه بر آن ، این گیاه سبزی متنوعی نیز می باشد و مصارف چند بعدی دارد. این گیاه شامل ریشه ، ساقه ، برگ ، میوه و تخم است که هر کدام از آنها موارد استفاده غذایی و دارویی فراوانی دارد. میوه کارلا به صورت نارس مصرف می شود، چون وقتی که میوه آن رسیده شود هم برای انسان و هم برای حیوانات سمی می گردد.

 برای مصرف میوه کارلا باید ابتدا تلخی آن را ملایم نمود سپس به عنوان سالاد یا پخته شده میل کرد. با وجود تایید منابع غنی و فروان علمی و اثبات اثرات شگفت انگیز این گیاه ، کشور ما هنوز کارلا را به خوبی نمی شناسد و از اثرات دارویی آن محروم مانده است.

 کارلا بومی چه کشورهایی است؟

کارلا ، یک میوه قدیمی و بومی مناطق گرمسیری دنیا بوده و در حال حاضر نیز از میوه های گرمسیری به حساب می آید. این گیاه بومی هندوستان و جنوب چین است و در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری یافت می شود. این میوه بومی کشورهای جنوب و شرق آسیا نیز می باشد و در سریلانکا ، ویتنام و تایلند نیز یافت می گردد. البته اخیرا کارلا در ایران نیز به صورت تجربی مورد کشت قرار گرفته و نتیجه خوبی از کشت نمونه هندوستانی آن بدست آمده است.

ارقام کارلا

ارقام زیادی از کارلا به صورت هیبریدی و معمولی وجود دارد. ارقام هیبریدی و ارقامی که به گرده افشانی نیاز دارند ، در دسترس هستند و از راندمان بالایی برخوردارند ، اما بذر آن گران  است و فقط برای یک بار کشت استفاده می شود.

برخی از ارقام کارلا

رقم لارج تاپ : این رقم بیشتر در جنوب چین یافت می شود و میوه آن در قسمت سر ، دایره ای شکل و بلند است.

رقم هیبرید وایت پیرل : این رقم هیبرید ، به رنگ سفید زیبایی است و برای باغچه و حیاط منزل بسیار جذاب و  خوش طعم است.

رقم اسمال بیبی تی اچ : این رقم بی نظیر است و میوه کوچک آن در اندازه های ۴۰ تا ۶۰ گرم برای دلمه و پخت دستی مناسب است.

برای معالعه بیشتر کتاب زیر را مطالعه فرمایید.

گیاه کارلا

کلمات کلیدی : کارلا ، گیاه کارلا ، ارقام کارلا، رقم لارج تاپ ، رقم اسمال بیبی تی اچ ، گیاهان بومی مناطق گرمسیری، گیاه کارلا برای درمان دیابت ، درمان دیابت.

یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب