چگونه گل همیشه بهار را پرورش دهیم

گل همیشه بهار پرورش گل های زیبا پرورش گل همیشه بهار

گل همیشه بهار یا pot marigolds از گل های سالانه است و این یعنی به طور مداوم در طول فصل رشد شکوفا می شود. در اصل این گل برای استفاده به عنوان چاشنی و برای خواص دارویی که دارد کاشته می شود. این گیاه به خاطر گل های زرد یا نارنجی شاد و روشن خود که در طول روز مانند گلهای آفتابگردان مسیر نور خورشید را دنبال می کنند محبوب شده است . در این مقاله مراحل کاشت گل همیشه بهار را بیان می کنیم .

مراحل کار :

گل همیشه بهار پرورش گل های زیبا پرورش گل همیشه بهار

1 – مکانی که نور کامل خورشید را دریافت می کند انتخاب کنید. همیشه بهار به خاك خاصي نياز ندارد. آنها می توانند در هر جایی که گل ها، گیاهان یا سبزیجات دیگر را پرورش می دهید رشد کنند ، البته به شرطی که بیش از حد آبیاری نشوند . به عبارت دیگر بستری که دائم اشباع از آب باشد ، برای این گیاه مناسب نیست .

گل همیشه بهار پرورش گل های زیبا پرورش گل همیشه بهار

2 – آغاز فصل بهار ، بعد از پایان سرما و یخبندان ، هنگام کاشتن بذر گیاه همیشه بهار است . بذرها باید در عمق تقریبی .5  تا 1.5 سانتی متر و با فاصله ای درحدود  10 تا 15 سانتیمتر از یکدیگر کاشته شوند. آنها را با لایه نازکی از خاک باغچه پوشش دهید.( 0.5  سانتی متر )

گل همیشه بهار پرورش گل های زیبا پرورش گل همیشه بهار

3 – بلافاصله بعد از کاشت ، زمین را آبیاری کنید و مراقب باشید هنگام آبیاری ، بذرها را از محل کاشتشان جابجا نکنید . سپس روزانه زمین را مرطوب نگه دارید  . پس از 7 تا 14 روز بذرها جوانه خواهند زد.

گل همیشه بهار پرورش گل های زیبا پرورش گل همیشه بهار

4 – توجه داشته باشید آب مورد نیاز این گیاهان در حدی است که خاک مرطوب باشد ، اشباع کردن خاک از آب ، مرگ گیاه را به دنبال خواهد داشت .

گل همیشه بهار پرورش گل های زیبا پرورش گل همیشه بهار

5 – وقتی که گیاهان جوان به ارتفاع تقریبی 7 – 8 سانتی متر رسیدند ، آنها را تنک کنید ( تعدادی از آنها را حذف کنید )  تا گیاهان باقی مانده به اندازه 20 – 30 سانتی متر از یکدیگر فاصله داشته باشند .

گل همیشه بهار پرورش گل های زیبا پرورش گل همیشه بهار

6 – در اواسط تابستان ، یک لایه نازک  کمپوست را روی بستر گل های همیشه بهار اضافه کنید. آنها به هیچ کود اضافی دیگری نیاز نخواهند داشت ؛ زیرا کمپوست مواد مغذی کافی برای کمک به گیاهان را برای بقیه فصل رشد فراهم می کند.

گل همیشه بهار پرورش گل های زیبا پرورش گل همیشه بهار

7 – گل های پژمرده را از بوته ها جدا کنید . با این کار گیاهان را تشویق می کنید تا شکوفه های بیشتری تولید کنند.

پرسش و پاسخ

سوال : آیا گلهای همیشه بهار می توانند در شرایط آب و هوایی گرم ( بیش از 30 درجه سانتیگراد ) زنده بمانند و گل بدهند ؟

– بله، تا وقتی که آب کافی به آنها برسد گل خواهند داد ، حتی در تابستانهای گرم .

سوال : آیا می توان گیاهان همیشه بهار را در گلدان کاشت ؟

– همیشه بهار می تواند در گلدان رشد کند به شرطی که به اندازه لازم گلدان را آبیاری کنید . اگر چندین بوته همیشه بهار را در یک گلدان کاشتید ، باید مقدار بیشتری کود به خاک اضافه کنید .

سوال : چه تعداد گیاه همیشه بهار می توان در یگ گلدان کاشت ؟

–  این بستگی به اندازه گلدان دارد . بهتر است در ابتدا بذرها به فاصله 5 سانتی متر از یکدیگر کاشته شوند ، اما پس از رویش نیمی از گیاهان حذف شوند .

سوال : چگونه می توان از رشد ساقه های علفی و درازی که معمولا روی خاک افتاده اند و نمی توانند ایستاده باشند جلوگیری کرد؟

– شما می توانید به سادگی از تعدادی سیم یا ریسمان برای اتصال شاخه ها به یک قیم استفاده کنید .

سوال : گیاه همیشه بهار به چه مقدار آبیاری نیاز دارد ؟

–  در صورتی که در فضای باز و در باغچه و باغ کاشته شده باشند هفته ای یکبار کافی است اما اگر در گلدان باشد ، اغلب به آبیاری بیشتری نیاز دارد زیرا خاک گلدان به علت حجم ، رطوبت خود را سریعتر از دست می دهد .

سوال : چطور می توان گیاه همیشه بهار را هنگام زمستان نشا کرد ؟

– اول، شما باید یک مکان آفتابی که زهکشی خوبی هم داشته باشد را انتخاب کنید. سپس، در هر متر مربع حدودا 8 گیاه را بکارید و آنها را به اندازه کافی آبیاری کنید .

نکات مهم :

!  گیاه همیشه بهار می تواند از سرما و حتی یخبندان های ملایم جان سالم به در ببرد و معمولا تا زمانی که توسط یخبندان سنگین و طولانی از بین نرود ،  به گلدهی ادامه می دهد . بسیاری از آنها آخرین گل های سالانه ای هستند که در اواخر پاییز هنوز گل می دهند .

!  بزرگترین چالش در رشد گیاهان همیشه بهار ، این است که آنها بسیار در معرض حشرات و بیماری های گیاهی هستند . شته ها ،  شایع ترین حشرات آفت این گیاه هستند .  با این حال به راحتی با یک حشره کش یا یک صابون باغبانی برطرف می شوند . شایعترین بیماری گیاهی که همیشه بهار را تهدید می کند ، کپک یا زنگ زدگی است که معمولا در شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب یا بارانی رخ می دهد . این مشکل را می توان با قارچ کش درمان کرد . اگر آفت کش ها دقیق استفاده شوند همیشه بهار در امان خواهد بود . اما اگر قصد دارید از این گیاهان استفاده غذایی و دارویی داشته باشید ، حتما از آفت کش های مخصوص محصولات غذایی استفاده کنید.

!  بستر گیاهان همیشه بهار را با یک لایه مالچ بپوشانید ، برای حفظ رطوبت و به حداقل رساندن علف های هرز و همچنین آراستگی ظاهر باغچه .

!  گلهای همیشه بهار خوراکی هستند . گلبرگهای روشن و رنگی را روی سالاد های تازه سبزیجات بپاشید تا زیبایی شگفت انگیزی را به آن اضافه کنید .  شکوفه ها همچنین می توانند به پنیر بز و خامه افزوده شوند و ظاهری رنگی و منحصر به فرد به آنها بدهند .

!  یک مکان در باغ یا خود را انتخاب کنید . جایی که در آن گلهای همیشه بهار بتوانند دست نخورده باقی بمانند و زندگی کنند و با پراکندن تخم ها و رویش دوباره شان در همان جا ، سالهای سال باقی بمانند .

!  گل های همیشه بهار برای گلخانه داخل ساختمان هم مناسب هستند .  آنها با افزودن رنگ های زیبا و شاد به گلخانه ، فضای خانه را می آرایند . اما قبل از آوردن گل ها به داخل خانه ، حتما مطمئن شوید که شته نداشته باشند . آنها همچنین می توانند بوی ناخوشایند داشته باشند که ممکن است درون خانه کمتر مطلوب باشد .

منبع

یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب