گیاه آپارتمانی بگونیا- گیاهی با برگهای زینتی و زیبا

گیاه آپارتمانی بگونیا گیاه بگونیا

جنس بگونیا دارای بیشتر از ۹۰۰ گونه و متعلق به خانواده بگونیاسه است. گونه های بگونیا گیاهان بسیار ظریف و آسیب پذیری هستند . این گیاه از گیاهان همیشه سبز است و بعضی از گونه های آنها بخاطر برگهای زیبا و زینتی خود و گونه های دیگر، برای گل های زیبای خود غالبا درون گلخانه ها رشد داده می شوند. برخی گونه ها را می توان هنگام گل دادن، درون آپارتمان و برخی گونه های دیگر مانند B.rex را برای زیبایی برگها مدتی درون ساختمان پرورش داد. این گیاهان چه از جهت اندازه و چه از جهت گل و برگ های زینتی بسیار متنوع می باشند.

گل های نر و ماده بگونیا

 بگونیا یکی از گونه گیاهانی است که گل های تک جنسی تولید می نماید. گل های نر بزرگتر ، زینتی و نمایشی است ولی گل های ماده کوچکتر هستند. گل های ماده را نیز می توان از طریق تخمدان های زیبا و بالدار آنها شناسایی نمود.

خصوصیات بگونیا رکس

B.rex یکی از گونه هایی است که به خصوص برای زیبایی برگ هایش کشت داده می شود . آنها در گلخانه ها و در جاهای گرم و مرطور بهتر رشد می نمایند. ولی از طرفی آنها را داخل آپارتمان نیز می توان برای مدت زیاد حفظ نمود. برگ های آن بزرگ، سبز تیره و مواج با حواشی نقره ای و یا سبز کم رنگ و رگبرگرهای رنگی بارز است. گل های آنها زینتی و نمایشی نبوده بلکه در گیاهان بالغ به صورت خوشه ای و قرمز کم رنگ می شوند.

مکان مناسب گیاه

گیاهان را در گلدان حاوی کمپوست بکارید و در جای گرم و مرطوب قرار داده و به طور منظم آبیاری کنید. گونه های بگونیا در زمستان  نیاز به آبیاری منظم ندارند. آنها را در جای خنگ قرار داده و مرقب باشید که دمای اطاق سرد نشود( پایین تر از ۱۵ درجه نباشد) . گیاه به نور کافی ولی غیر مستقیم نیاز دارد. در تابستان برگ های گیاه را مرتبا اسپری و تر نمایید. هوا نیز بایستی به خوبی جریان داشته باشد. برای رشد بهتر می توانید گلدان را در سینی و یا تشت آب قرار دهید ( البته در تابستان) . گیاه به گرمایی که با بخاری گازی تولید شود حساس است.

خاک و کود

خاک بگونیا را هر سال در بهار عوض کنید و به گلدان تازه منتقل کرده و به و به طور منظم با کود مایع تغذیه نمایید.

تکثیر بگونیا

بگونیا را می توان هم از طریق بذر و هم از طریق تقسیم ریشه تکثیر کرد. بگونیا رکس را در شرایط کاملا مساعد گلخانه و با مراقبت زیاد می توان از طریق برگ نیز تکثیر نمود.

کلمات کلیدی : گیاه آپارتمانی ،گیاه بگونیا ، گونه های بگونیا ، تکثیر گیاهان آپارتمانی ، B.rex ، تعویض گلدان.

یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب