۶ گیاه زینتی موثر در تولید هوای پاک خانه

6 گیاه موثر در آلودگی

آیا گیاه زینتی برای خانه های ما مفید هستند؟ با گسترش شهر نشینی وصنعتی شدن ، هوای کلانشهرها به طور فزاینده ای آلوده می شود . هر روز آمار جدیدی از بیماریها و مشکلاتی که آلودگی هوا برای طبیعت و انسان ایجاد می کند منتشر می شود . چه باید کرد ؟ در خانه بمانیم و از هوای ناپاک بیرون فرار کنیم ؟ آیا هوای خانه هم پاک می باشد؟

تا امروز تصور میشد ترکیبات کربنی و گوگردی که توسط خودروها و کارخانه ها تولید می شوند خطرناکترین آلاینده ها هستند ولی محققان به این نتیجه رسیده اند مواد شیمیایی که در ساخت اکثر وسایل منزل استفاده می شوند از آنها خطرناکترند . این یعنی نه تنها الودگی هوای بیرون وارد خانه می شود بلکه وسایل داخل منزل هم به این الودگی می افزایند .

پرورش گل و گیاه شاید ساده ترین و کارآمدترین راه برای کاهش این بحران باشد . گیاهان زینتی علاوه بر فراهم کردن محیطی سبز و با نشاط و تاثیر روانی مثبت ، مواد سمی هوا را جذب و با متابولیزه کردن به مواد بی ضرر تبدیل می کنند . این گیاهان علاوه بر کاهش آلودگی منازل رطوبت هوا را ۵ تا ۱۰% افزایش می دهند .

در ادامه با ۶ گیاه زینتی که در تصفیه هوای خانه ما را یاری می کنند آشنا می شویم:

۱-اسپاتی فیلوم peace lil

گیاه اسپاتی فیلوم تصفیه هوا گیاه موثر در تصفیه هوا

اسپاتی فیلوم در مکانی گرم , مرطوب و نور متوسط به خوبی رشد می کند .این گیاه توانایی کاهش مواد شیمیایی سرطان زا , بنزن و تری کلرواتیلن را دارد و نگهداری آن آسان است ولی باید از دسترس کودکان دور باشد.

۲-آگلونما Chinese evergreen

آگلونما گیاه موثر در تصفیه هوای خانه

گیاه همیشه سبز آگلونما در مکان گرم و کم و بیش مرطوب همچنین خشک و کم نور به راحتی رشد می کند و قادر به حذف فرمالدیید و بنزن می باشد.

۳-برگ عبایی aspidistra

گیاه برگ عبایی تصفیه هوای خانه

این گیاه همیشه سبز و زیبا هوای خشک و نور کم را به راحتی تحمل می کندو مواد سمی مانند دود ناشی از تنباکو را حذف می کند.

۴-پتوسGolden pothos

گل های زینتی پتوس

این گیاه هوای منزل را تمیز می کند,ولی باید از دسترس بچه ها وحیوانات خانگی دور نگه داشته شود.پتوس دارای سیستم فیلتر کربنی است که سطوح بنزن,زایلن,فرمالدیید و تری کلرواتیلن را در خانه کاهش می دهد. این گیاه بسیار مقاوم بوده ویک گیاه طلایی برای تصفیه هوای خانه محسوب میشود.

۵- فیکوس Rubber Plant

گل های زینتی فیکوس

این گیاه مقاوم به واسطه ی برگ های ضخیم و گوشتی خود به راحتی در محل گرم وخشک رشد می کند و یکی از بهتری ن تصفیه کننده های هوا می باشد.

۶- کروتون یا کرچک هندی  Croton

گیاهان موثر در تصفیه هوا کروتون

این گیاه زیبا برای حفظ  رنگ های زیبای خود به مکانی با نور فراوان ورطوبت بالا احتیاج دارد و می تواند تولئن و بنزن را از هوای منزل حذف کند.

جدول زیر به شما گیاهان مفید برای تصفیه سموم مختلف را نشان می دهد

جدول گیاهان کوثر در تصفیه آلودگی های خانه


برای آگاهی از آخرین مقالات ، کتاب ها و محصولات در زمینه مورد علاقه، ایمیل خود را وارد نمایید


تمایل به دریافت کدام مطالب را دارید

یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب