معرفی و بررسی مشخصات برخی از ارکیده ها

انواع ارکیده ها

ارکیده ها گروه منحصر به فردی از گیاهان به حساب می آیند. نام اصیل آن ها به فارسی دارزی و نام رایج آن ها ارکیده است. این گل گیاهی است تک لپه ای علفی و دایمی . گل های ارکیده مقادیر زیادی بذر تولید می کنند. بذرهایی که بدون آندوسپرم هستند. از این رو گاهی به نام بذر لخت نیز نامیده می شوند. ارکیده انواع متعددی دارد همچون ، کاتلیا ، سیمبیدیم، واندا ، فالائه نوپسیس و… .

در زیر به برخی از ارکیده ها و مشخصات آنها اشاره می کنم.

کاتلیا: کاتلیا جنسی است بومی مناطق استوایی آمریکای جنوبی و مرکزی که بیش از ۵۰ گونه دارد که بعضا در طول سال دوبار گل می دهند. گل ها به رنگ سفید بنفش ، زرد و قرمز می باشد .

ارکیده کاتلیا

سیمبیدیم: این جنس بومی آسیا و فیلیپین است. بر خلاف بقیه گونه ها که به دمای بالاتر نیاز دارند، طالب مناطق خنک یا دمای شبانه است . گونه های آن عموما طالب مناطق خنک با دمای شبانه ۱۰ درجه سانتی گراد و روزانه بین ۲۱ تا ۲۴ درجه می باشند. گل ها عمدتا در بهار ظاهر و اغلب برای فروش در بهار پرورش داده می شوند.

سیمبیدیم

آسکوسندا : این گونه بیشترین تولید را در کشور تایلند دارد . میزان تولید آن ۱۵۰ شاخه در متر مربع در سال است.

ارکیده آسکاسندا

آراکنیس (Arachnis): این ارکیده ، بومی جنوب شرقی آسیا بوده و در کشور مالزی و سنگاپور تولید می شود. میزان تولید آن ۱۲ شاخه در متر مربع در سال است.

ارکیده آراکنیس

 دندروبیوم :این جنس بومی بخش غربی اقیانوس اطلس است و گل های آن با عمر طولانی دیده می شود. کشورهای تایلند ، سنگاپور و هاوایی از جمله بزرگترین تولید کنندگان این گونه هستند.

ارکیده دندروبیوم

واندا : این جنس بومی جنوب شرق آسیا است. این گل در سنگاپور تایلند و هاوایی پرورش داده می شود.

ارکیده واندا

فالائه نوپسیس: این جنس بومی آسیا، فیلیپین و اندونزی است . این گل برای دسته گل عروس در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. این گونه با گل های سفید و صورتی در طول پاییز و بهار یافت می شود.

 ارکیده فلائه نپسوس

کلمات کلیدی : ارکیده ها ، معرفی انواع ارکیده ، واندا ، کاتلیا ، ارکیده بومی آمریکای جنوبی .

یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب