هوش مصنوعی در کشاورزی: ریشه کردن بذر شک – قسمت اول

هوش مصنوعی در کشاورزی: ریشه کردن بذر شک - قسمت اول

هوش مصنوعی (AI) در کشاورزی آیا این عبارت برای شما آشنا هست یا تابحال آن را نشنیده اید؟ و آیا اینکه آن را شنیده اید اما درک و یا تجسم آن برای شما مشکل است. در این مقاله ما به طور مفصل در مورد این موضوع با شما صحبت خواهیم کرد.

آیا می توانید صنعتی را تصور کنید که دارای ریسک بیشتری نسبت به کشاورزی باشد؟ می گویند آنچه را که کاشته اید درو می کنید. اما آنچه این میان فراموش می شود، این است که «اگر خوش شانس باشید». هنگامی که آب و هوا با کشاورز سر ناسازگاری می گذارد و یا محصولات کشاورزی تحت تأثیر بیماری قرار می گیرند، کشاورزان به سختی می توانند در مورد عملکرد صحبت کنند. یا وقتی همه گیری جهانی رخ می دهد ، ناگهان مدیریت فرایندهای مختلف دشوارتر می شود زیرا اکثر آنها دیجیتالی نیستند.

در عین حال که ، جمعیت جهان در حال افزایش است و گسترش شهرنشینی همچنان ادامه دارد. درآمد محصولات یکبار مصرف مانند صنایع غذایی در حال افزایش است و عادات مصرف نیز در حال تغییر است. کشاورزان برای برآوردن تقاضای روزافزون تحت فشار زیادی می باشند و به راه هایی برای افزایش بهره وری نیاز دارند. سی سال دیگر ، افراد بیشتری برای تغذیه خواهند بود. و از آنجا که مقدار خاک حاصلخیز محدود است، نیازی اساسی برای عبور از کشاورزی سنتی وجود دارد.

بنابراین ما باید به دنبال راه هایی باشیم که به کشاورزان کمک کنیم مخاطرات شغلی خود را به حداقل برسانند یا حداقل آنها را بیشتر مدیریت کنند. پیاده سازی هوش مصنوعی در کشاورزی در مقیاس جهانی یکی از امیدوارکننده ترین فرصت ها است.

هوش مصنوعی می تواند به طور بالقوه نگاه ما به کشاورزی را تغییر دهد و کشاورزان را قادر سازد تا با تلاش کمتر به نتایج بیشتری دست یابند در حالی که مزایای دیگر زیادی نیز به همراه دارد. با این حال، این مسئله یک فناوری نیست که به طور مستقل کار کند. به عنوان گام بعدی در مسیر کشاورزی سنتی به ابتکاری ، این موضوع می تواند فناوری های پیاده سازی شده را تکمیل کند.

صنایع کشاورزی باید بدانند که هوش مصنوعی یک داروی چاره ساز نیست. با این حال ، می تواند مزایای ملموسی برای کارهای کوچک روزمره به همراه داشته باشد و زندگی کشاورزان را از جهات مختلف ساده کند. بنابراین چگونه می توانیم از آن برای کشاورزی پایدار استفاده کنیم؟ فرصت های هوش مصنوعی در کشاورزی چیست و چگونه می تواند به ما در مقابله با چالش های موجود کمک کند؟

آنچه در ادامه می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم:

  • چرا پذیرش هوش مصنوعی برای کشاورزان چالش است
  • چگونه هوش مصنوعی می تواند در کشاورزی مفید باشد
  • کاربردهای هوش مصنوعی در حل چالش های کشاورزی
  • هنگام استفاده از هوش مصنوعی مزارع با چه مشکلاتی روبرو می شوند
  • چگونه هوش مصنوعی باید با فناوری های دیگر ترکیب شود
  • واقعیت در برابر انتظارات هوش مصنوعی برای کشاورزی پایدار
چرا پذیرش هوش مصنوعی برای کشاورزان چالش است

چرا پذیرش هوش مصنوعی برای کشاورزان چالش است

کشاورزان بیشتر تمایل دارند که هوش مصنوعی را چیزی بدانند که فقط در دنیای دیجیتال کاربرد دارد. اما چیزی که این میان دیده نشده این است که چگونه می تواند به آنها در کار فیزیکی زمین کمک کند (به عنوان نمونه می توان به آبیاری هوشمند اشاره نمود ). این تفکر شاید به این دلیل نیست که اکثر کشاورزان محافظه کار هستند یا نسبت به ناشناخته ها احتیاط می کنند. شاید بتوان گفت مقاومت آنها ناشی از عدم درک کاربرد عملی ابزارهای هوش مصنوعی است.

فناوری های جدید اغلب گیج کننده و غیر منطقی گران به نظر می رسند زیرا ارائه دهندگان تکنولوژی های کشاورزی (AgriTech) نمی توانند به روشنی توضیح دهند که چرا راه حل های آنها مفید هستند و چگونه باید دقیقاً پیاده سازی شوند. این همان چیزی است که با کشاورزی هوشمند هوش اتفاق می افتد. اگرچه ای موضوع می تواند مفید باشد، اما هنوز کارهای زیادی باید توسط ارائه دهندگان فناوری انجام شود تا به کشاورزان در اجرای صحیح آن کمک شود.

چگونه هوش مصنوعی می تواند در کشاورزی مفید باشد

چگونه هوش مصنوعی می تواند در کشاورزی مفید باشد

کشاورزی شامل چندین فرایند و مرحله است که سهم عمده آن به صورت دستی انجام می شود. با تکمیل فناوری های به کار رفته در کشاورزی، AI هم می تواند پیچیده ترین و معمول ترین وظایف را تسهیل کند. این موضوع می تواند شامل جمع آوری وپردازش داده های بزرگ روی یک پلتفرم دیجیتالی باشد، که بهترین عملکرد را ارائه می دهد و حتی برای راه اندازی آن می توان آن را با سایر فناوری های دیگر نیز ترکیب نمود.

نقش هوش مصنوعی در چرخه مدیریت اطلاعات کشاورزی

نقش هوش مصنوعی در چرخه مدیریت اطلاعات کشاورزی

ترکیب هوش مصنوعی و کشاورزی می تواند برایی فرآیندهای زیر مفید باشد

تجزیه و تحلیل درخواست های بازار

هوش مصنوعی می تواند در انتخاب و جداسازی محصول بازار پسند به کشاورزان کمک کند و مشخص نماید کدام محصول بیشترین سود را به کشاورز می رساند.

مدیریت ریسک

کشاورز می تواند با استفاده از آنالیزهای بیش بینانه و پیشگویانه استفاده کرده تا خطاها را در فرآیند کسب و کار کاهش دهد و ریسک از دست رفتن محصول را به حداقل برساند.

پرورش بذر

با جمع آوری دادها در مورد رشد گیاه، هوش مصنوعی می تواند به کشاورزان کمک کند تا محصولاتی مقاومتر به آفات تولید کنند و همچنین بهتر بتواند محصول خود را با آب و هوای منطقه سازگار نمایند.

نظارت مستمر بر سلامت خاک

هوش مصنوعی می تواند آنالیز مواد معدنی و مغذی خاک را کنترل و با دقت و صحت زیادی کمبود موادی مغذی در خاک را تخمین بزند.

محافظت از محصولات

هوش مصنوعی می تواند بر حالات گیاه نظارت مستمر داشته باشد و هر گونه بیماری و حتی لکه را بیش بنی نماید. و همچنین علف های هرز را مشخص نموده و آنها را حذف می کند و یا درمان های موثر برای مبارزه با آفات پیشنهاد می دهد.

تغذیه محصولات (داشت)

هوش مصنوعی برای مشخص کردن الگوهای بهینه آبیاری و زمان های مناسب کود دهی و پیش بینی ترکیب بهینه محصولات زراعی مفید است.

برداشت

با کمک هوش مصنوعی برداشت مکانیزه ممکن می گردد و همچنین امکان پیش بینی زمان مناسب برداشت نیز فراهم می شود.

فیلمی که در ادامه مشاهده خواهید کرد یکی از نمونه هایی است که هوش مصنوعی به کمک کشاورزان آمده

منبع

یک کامنت
  • حسین....
  • May 10, 2023 at 6:32 am

متشکرم

یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب