دنیای شیلنگ های پی وی سی

شیلنگ های پی وی سی pvc شیلنگ باد شلنگ بتون ریزی شیلنگ روغن و مواد شیمیایی مواد خورنده شیلنگ خاص

شیلنگ های pvc امروزه کاربردهای متعددی در صنعت و زندگی روزمره پیدا کرده اند و به اصطلاع یار غار زندگی مردم شده اند. تقریبا در هر جایی که شما قدم بردارید مطمئنا با شیلنگ خاصی که برای انتقال یک سیال مورد استفاده قرار می گیرد روبرو خواهید شد. مثل شیلنگ آب، شیلگ روغن ، شیلنگ پمپ بنزین ، شیلنگ های پتروشیمی، شیلنگ های کارواش ، شیلنگ باد تعمیرگاه ماشین و … .

شیلنگ های تک ، دو و چند لایه

شیلنگ های pvc به خاطر اینکه هنگام استفاده از انعطاف و دوام مطلوبی برخوردار باشند جبرا باید دارای لایه بندی های متعدد باشند. این لایه ها موجودیت شیلنگ را تثبیت می کنند یعنی شیلنگ بدون آنها امکان ابراز وجود ندارد. هر چه کاربرد شینلگ ها حساس تر باشد تعداد و نوع لایه ها بیشتر می شود . در مورد شیلنگ های آب ، انواع تک لایه ، دو لایه و سه لایه کاملا مرسوم است. هر کدام از آنها برای حوضه کاری خاصی تعریف شده اند.

شیلنگ های آب

در میان طیف وسیع کاربری شیلنگ ، شیلنگ های آب بیشتر عمومیت دارند و تقریبا توسط همه افراد قابل استفاده هستند. این شیلنگ ها رنگ بندی متنوع تر و شادتری دارند. تا بتوانند انواع صلیقه ها را پوشش دهند. وزن آنها تقریبا اندک است به گونه ای که می توان آنها را توسط دست جابجا کرد. انعطاف و مقاومت آنها برای فشار های عادی و کاربری های روزمره تعیین شده تا همه افراد بتوانند آب را به هر جا و به طریقی که می خواهند جابه جا کنند.

شیلنگ های صنعتی

شیلنگ های صنعتی طیف گسترده ای دارند که بسته به نوع سیالی که در آنها جریان پیدا می کند بافت بدنه آنها تغییر خواهد کرد. این محصولات برای انتقال مواد نفتی ، روغن ها ، مواد خورنده شیمیایی و پتروشیمی ، مثل اسید ها، بازها ، نمک و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. دمای قابل تحمل در آنها به مراتب بالاتر از شیلنگ های آب می باشد. در بدنه این شینلگ ها، لایه های متعددی به کار رفته که از جنس pvc مقاوم و همین طور فلز تشکیل شده اند.

شیلنگ های باد

 شیلنگ های pvc که برای جریان باد مورد استفاده قرار میگیرند دارای حساسیت کمتری نسبت به سایر شیلنگ ها هستند. در این شیلنگ ها بیشتر مسئله فشار باد در نظر گرفته می شود. رفتار امواج باد بسیار با سیال مایع متفاوت است. گازها قابل فشرده شدن هستند به همین خاطر فشاری که به لایه درونی شیلنگ وارد می کنند ممکن است از فشار مایع بیشتر شود. انعطاف این شینلگ ها نیز اهمیت دارد چون قرار است از این شیلنگ ها برای انتقال باد به نقاطی از یک دستگاه صنعتی استفاده شود که موانع زیادی بر سر راه آن باشد. لایه بیرونی این شیلنگ باید در مقابل ضربه های ناشی برخورد شیلنگ به دیواره های اطراف نیز مقاوم باشد.

شیلنگ های خاص

شیلنگ های خاص را می توان شیلنگ هایی دانست که کاربرد آنها چندان روزمره نیست و برای انتقال موادی به کار روند که وزون قابل توجهی دارند. مثل شیلنگهای انتقال ملات سیمان در پروژه های ساختمانی بزرگ . این شیلنگ ها دهانه بزرگی دارند از ارتفاع بلندی آویزان می شوند. ماده ای که از آنها عبور می کند حالت ژله ای دارد و به بدنه آنها می چسبد. پس ساختار درونی آن هم باید مقاومت باشد هم در مقابل چسبیدن ملات پرداخته شده باشد.

یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب