آیا می توان از شیلنگ های پی وی سی برای پرورش ماهی استفاده کرد؟

انتقال ماهی ها اکسیژن ماهی آکواریوم استخر پرورش ماهی مولی گوپی پایداری شیمیایی لایه شیلنگ دهانه شیلنگ

شیلنگ ها به خاطر انعطاف و پذیرش شکلها و رنگ های مختلف می توانند کاربردهایی بیش از آنچه امروزه دارند پیدا کنند. یکی از این کاربردها، کمک به پرورش ماهی و یافتن راه هایی برای پرورش ساده تر و ارزان تر آن است. شیلنگ ها می توانند تولید کنندگان ماهی را کمک کنند که کار پرورش ماهی با سرعت بیشتر و هزینه کمتر انجام شود. دوام بالای شیلنگ نیز به آنها این اجازه را می دهد که از این محصول به مدت طولانی استفاده نمایند.

در نگارش زیر به طور مختصر به مسائلی را که در مورد استفاده از شیلنگ ها در حوضه پرورش ماهی می تواند وجود داشته باشد پرداخته می شود:

نوع شیلنگ : نوع شیلنگ در زمینه پرورش ماهی بسیار اهمیت دارد. شیلنگ هایی که در این حوضه استفاده می شوند، باید مقاومت شیمیایی خوبی داشته باشند. به این معنی که تحت هیچ عنوان نباید کیفیت آب و بوی آنرا تغییر دهند. چون ممکن است ماهی ها را از بین ببرند. شفافیت شیلنگ ها می تواند کمک کننده باشد. چون می توان مایع درون آنها را مشاهده کرد که اگر به هر دلیلی تغییری در ترکیب آب بوجود آمد بتوان اقدامات جبرانی را انجام داد.

دوام و پایداری شیلنگ و سازگاری ماده شیلنگ با آبی که در نتیجه زیست ماهی تغییر محلول داده است نیز بسیار حائز اهمیت است. لایه درونی شیلنگ نباید محلی برای ته نشین شدن فضولات ماهی ها و خوراک آنها باشد.

قطر شیلنگ : قطر شیلنگ از مواردی است که هنگام استفاده از آن ، در تماس با استخر و خود ماهی ها، باید به آن توجه شود. می توان از شیلنگ های باقطر بالا جهت انتقال ماهی های بزرگ از یک استخر به استخر دیگر استفاده کرد. شیلنگ های با قطر کمتر می تواند جهت انتقال خوراک ماهی ها به کار برده شود. می توان خوراک ماهی ها را درون یک مخذن مجزا ریخت و سپس توسط پمپ و شیلنگ ، آن را همراه جریان آب به قسمت کف استخر هدایت کرد.

کاربردهای احتمالی شینلگ در حوضه پرورش ماهی :

–         انتقال ماهی های بزرگ از یک استخر به استخر دیگر. زمانی که فاصله استخر های زیاد است این روش بسیار موثر خواهد بود.

–         به جریان انداختن آب درون استخرها توسط شیلنگ و نیروی موتور. اگر استخر بزرگ باشد ممکن است بخشی از آن توسط ماهی ها آلوده شده و بخش دیگر آن دارای آب پاکیزه باشد. جریان آب می توان غلظت آب را به تعادل برساند. از جهتی ماهی ها نسبت به آب درحال جریان ، احساس بهتری دارند.

–         انتقال اکسیژن به درون آب استخرها یا آکواریوم ها: یکی از دلایل خفه شدن ماهی ها کاهش اکسیژن موجود در آب است. به همین خاطر است که از پمپ های هوا در آکواریوم های آپارتمانی استفاده می شود. توسط شیلنگ های پی وی سی می توان اکسیژن لازم را به درون آب تزریق کرد.

–         انتقال ماهی های ریز مثل مولی و گوپی از محل زندگی خودشان به کف استخر های پرورش ماهی های بزرگ تر . این ماهی های ریز خوراک ماهی های بزرگتر محسوب می شوند.

–         شستشوی کف استخرهای بزرگ از فضولات ماهی ها و جلبک ها، توسط شیلنگ و موتور با مکانیسم مکش ، بدون اینکه نیاز به تخلیه کل آب استخر باشد.

گروه: آبیاری
یک پیام بگذارید
پست الکترونیک شما منتشر نمی شود
تمام فیلدهای ستاره دار می بایست پر شوند *

× عضویت در گروه تلگرام کشاورزی پادیاب